Christina i Taxinge~
Om det visar sig vid provtagning att man har för litet antal vita blodkroppar i blodet, vad kan vara orsaken till det?
Jag har googlat och hittar bara leukemi och andra dödliga sjukdomar.
Kan det inte finnas någon annan mindre dramatisk orsak....?
Någon här med såna kunskaper/erfarenheter?

theseraphim
behöver inte vara något allvarligt men med tanke på vad det kan vara en indikation på bör man kolla det extra noggrant:-(
Motti
Vet bara Christina att om man har förhöjda värden på vita blodkroppar så har man med all sanolikhet en infektion i kroppen,om man hade en allvarlig sjukdom borde dom röda ligga i botten istället enligt mitt sätt att tänka.
Red Top
Vissa typer av penicillin kan ge lågt värde på leukocyter, vita blodkroppar. Även brist på B-12 vitamin och folsyra kan ge brist.

Om det är konstaterat att ditt värde är lågt, och läkaren inte ansett att det är oroande, tycker jag inte att du heller ska vara orolig.

För att slippa undra tycker jag att du ska ta kontakt med läkaren igen. Man ska ju inte 'måla fan på väggen' i onödan. kompiskram.gif
Christina i Taxinge~
Tack för svar, kära ni!
Det är inte jag som har det låga värdet utan min son.
Han ska till "bloddoktorn" i nästa vecka men jag kan förstås inte låta bli att undra & oroa mig i förväg.....ni vet säkert hur det är med sånt! wub.gif smile.gif

Red Top
Oh ja! -fear-.gif Hoppas allt löser sig till det bästa! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon