|
Jag har förstått att det är flera här som håller på med diverse pyssel och hantverk och handarbeten av olika slag, och en del av er har ju också visat vackra bilder på det ni gör, och jag tycker det är otroligt inspirerande! Så jag tänkte fråga alla som känner sig träffade, vad gör ni för något? Själv håller jag på med allt möjligt, syr skor (medeltida/vikingatida modell, broderar, nålbinder, väver brickband, gör silversmycken, syr kläder och lite vad som helst som fångar mitt intresse. Ska lägga upp några bilder också om ett tag, när jag sitter vid min andra dator. Vill jättegärna se mer av vad ni andra gör! Sen hade jag en liten tanke... Det här är inte ett officiellt förslag än... jag bara sonderar terrängen... Men om tillräckligt många är intresserade kanske man skulle kunna göra ett litet pysselbyte? Lite samma princip som secret santa fast det inte är hemligt vem som skickat vad... bara en tanke...
Eva i Höga
05-03-2010, 10:32
Roligt om du vill visa lite bilder på ditt pyssel! Själv pysslar jag inte alls nu, hinner inte, men förr sydde jag mycket kläder, broderade, stickade, virkade och målade. Älskar att jobba med händerna. Det är så roligt att skapa. Men det kommer förhoppningsvis andra tider när jag kan återuppta mitt pysslande igen.
hattstugan
05-03-2010, 10:33
Har tidigare hållit på med en hel del handarbeten men nu har synen satt stopp för det!! När andan faller på syr jag lapptäcken!!!
Jag syr hundoveraller just nu.
hattstugan, vad frustrerande det måste vara om synen begränsar vad man kan göra!  Men lapptäcken funkar att göra ändå? Man kan ju göra så fantastiskt vackra lapptäcken... har dock aldrig försökt själv, har bara inte funnits tid till det OCKSÅ!  Och Bettis, vad roligt med hundoveraller! Är det för att dina hundar är frusna eller är det bara för skojs skull?
Eva-Helene
05-03-2010, 10:47
Jag stickar, virkar, syr (kläder o lapptäcken - med symaskin), tillverkar smycken, gör grönländskt pärlbroderi och väver. Stickning/virkning/smycken håller jag på med varje dag mer eller mindre, resten gör jag ibland.
hattstugan
05-03-2010, 10:55
Jo det är tråkigt att inte se ordentligt längre men det funkar vid symaskinen iaf!! Har tidigare broderat mycket även virkat och stickat!!
När barnen var små sydde jag rätt mycket kläder till dom!! En del dock- och Barbiekläder blev det också!! Pilligt men kul!!
Gillade att göra applikationer på barnens kläder efter eget mönster! Men det var då!
Får kanske börja igen då första barnbarnet är på väg till hösten!!
okej här kommer några bilder från mig... Vikingatida skor i lite olika tappning, ett brickband jag nyss färdigställt till min darling, sen rosa nålbundna vantar... Och så ett påbörjat broderi.
Det kan också tilläggas att manteln jag bär i min pres bild också är gjord av mig.
alla bilder fick visst inte plats... här är fler...
*Stintan*
05-03-2010, 11:24
CITAT (Fny @ 05-03-2010, 11:17)  okej här kommer några bilder från mig... Vikingatida skor i lite olika tappning, ett brickband jag nyss färdigställt till min darling, sen rosa nålbundna vantar... Och så ett påbörjat broderi.
Det kan också tilläggas att manteln jag bär i min pres bild också är gjord av mig.
alla bilder fick visst inte plats... här är fler... Åhh såna skor skulle jag vilja sy till min dotter som lajvar och har totalt slitit ut sina gamla men jag antar att man behöver starka nypor.
stintan, det är inte så väldigt svårt faktiskt. Dom som tillverkar skor för försäljning framhäver gärna hur svårt det är... för att folk hellre ska köpa av dem än att tillverka själva. Men med rätt läder, syl och bra nålar så är det inte så farligt alls. Hojta till om du vill ha instruktioner. =)
*Stintan*
05-03-2010, 12:40
CITAT (Fny @ 05-03-2010, 11:31)  stintan, det är inte så väldigt svårt faktiskt. Dom som tillverkar skor för försäljning framhäver gärna hur svårt det är... för att folk hellre ska köpa av dem än att tillverka själva. Men med rätt läder, syl och bra nålar så är det inte så farligt alls. Hojta till om du vill ha instruktioner. =) Tack Fny vi får se framöver fast hon skulle faktiskt kunna fixa till ett par själv (tänk att man inte kan sluta va mammig  )
Starfight
05-03-2010, 19:52
Jag pärlar pärlplattor jag, började med det i höstas när jag blev arbetslös för att något bra tidsfördriv. Tänkte bara testa det ett tag, men nu är jag helt fast i pärlträsket. Jag gör mest om foton till pärltavlor, skall ge mig på mitt största projekt nu till veckan. Det skall bli en tavla i svartvitt av Michael Jackson i helfigur som kommer att bli 45*100cm, det kommer att gå åt ca 19600st pärlor phuu! Här kommer lite av vad jag gjort. [attachment=47815:bild.jpg] Ca 45*40 och ca 6500 pärlor [attachment=47816:IMG_0281_R.JPG] Ca 45*40cm och ca 6500 pärlor Favorit radiostationen [attachment=47817:bandit.jpg] Ca 45*23cm och ca 3900 pärlor
Eva i Höga
05-03-2010, 19:55
Oj, nåt sånt har jag aldrig sett! Måste vara en härlig avkoppling men svårt ...?
Åh vilka häftiga pärlplattor! Hade ingen aning om att man kunde göra så!
Jag är ingen originell person, så jag pysslar med det dom flesta gör. Broderar, virkar, stickar, syr, men också snickerier och allt som hör renovering, av hemmet till. (målar, tapetserar, snickrar,spacklar och bygger funktionsdugliga förvaringar/stöd för krukväxter) Älskar att klä om och renovera möbler.
CITAT (Starfight @ 05-03-2010, 19:52)  Jag pärlar pärlplattor jag, började med det i höstas när jag blev arbetslös för att något bra tidsfördriv. Tänkte bara testa det ett tag, men nu är jag helt fast i pärlträsket. Jag gör mest om foton till pärltavlor, skall ge mig på mitt största projekt nu till veckan. Det skall bli en tavla i svartvitt av Michael Jackson i helfigur som kommer att bli 45*100cm, det kommer att gå åt ca 19600st pärlor phuu! Här kommer lite av vad jag gjort. [attachment=47815:bild.jpg] Ca 45*40 och ca 6500 pärlor [attachment=47816:IMG_0281_R.JPG] Ca 45*40cm och ca 6500 pärlor Favorit radiostationen [attachment=47817:bandit.jpg] Ca 45*23cm och ca 3900 pärlor Phju... Lite pilligt det där va!!! Jag tycker man får halvt frispel bara när man ska hjälpa dottern med sina grytunderlägg... Själv pysslar jag inte så utan jag håller på med belysning på fritiden (den lilla man har som småbarns förälder) då specielt LED. Bygger egna lister och spottar. Är väldigt kul då LED drar en bråkdel av vanliga glödlampor/hallogen och så är det endast din fantasi som sätter gränser. Här är min köksbelysning med 6 dioder i varje spott, drar ca 3watt tog 1 timme att tillverka i teak. [attachment=47818:Bahuba1.JPG] Samma fast utifrån [attachment=47820:Bahuba2.JPG] En skylt till min dotter. Rosa dioder 6st i en ek-list. Skylten är gjord i en laser men kan även fixas med en "dremel" själv. Drar ca 1-1,5watt och funkar även som natt belysning. [attachment=47821:bahuba3.JPG] Samma skylt men med taklampan tänd [attachment=47822:bahuba4.JPG] Har fler men måste spara lite åt senare med  Betong gjutning börjar kittla lite med, specielt efter tittat på detta forum....
Trampendal
05-03-2010, 22:32
CITAT (Roine @ 05-03-2010, 20:18)  Phju... Lite pilligt det där va!!! Jag tycker man får halvt frispel bara när man ska hjälpa dottern med sina grytunderlägg... Själv pysslar jag inte så utan jag håller på med belysning på fritiden (den lilla man har som småbarns förälder) då specielt LED. Bygger egna lister och spottar. Är väldigt kul då LED drar en bråkdel av vanliga glödlampor/hallogen och så är det endast din fantasi som sätter gränser. Här är min köksbelysning med 6 dioder i varje spott, drar ca 3watt tog 1 timme att tillverka i teak. [attachment=47818:Bahuba1.JPG] Samma fast utifrån [attachment=47820:Bahuba2.JPG] En skylt till min dotter. Rosa dioder 6st i en ek-list. Skylten är gjord i en laser men kan även fixas med en "dremel" själv. Drar ca 1-1,5watt och funkar även som natt belysning. [attachment=47821:bahuba3.JPG] Samma skylt men med taklampan tänd [attachment=47822:bahuba4.JPG] Har fler men måste spara lite åt senare med  Betong gjutning börjar kittla lite med, specielt efter tittat på detta forum.... Var får du tag i materiel till belysningarna?
CITAT (Trampendal @ 05-03-2010, 22:32)  Var får du tag i materiel till belysningarna? Dioderna köper jag från molectric.se eller upplyst.se finns fler ställen men dom 2 är klart bäst tycker jag specielt molectric. Där hittar du allt till led. Allt från små 3mm dioder till power led som lyser VÄLDIGT starkt. Kablar, trafon, motstånd, hållare och även färdiga lösningar för den som inte vill eller kan göra egna. Det är inte billigt men så lyser en diod av kvalite i 50 000 till 100 000 timmar. Trä finns skogen full av...  Jag arbetar mycket med trä till mina dioder. Men en vanlig kabellist/kabelgömma funkar bra. Gamla halogen spottar kan man bygga om. Har en sådan där hög rislampa ala IKEA golv modell, den ska få dioder innom kort... Hmm sitter vid fel dator. Jag har byggt om 3st rostfria downlights som jag köpt på biltema för 99kr/st. Dom har jag satt powerleds i. Gick från 3*35watt till 4watt med bara en aningens mindre ljus. Bild kommer när jag sitter vid den andra datorn.
Glömde en sak. Namnskylten gjorde jag på mitt gamla jobb. Men polycarbonat eller acryl finns att köpa på nätet. på slojd-detaljer.se bland annat. Eller så hör du med din lokala glas mästare.
Trampendal
06-03-2010, 01:00
CITAT (Roine @ 05-03-2010, 22:51)  Dioderna köper jag från molectric.se eller upplyst.se finns fler ställen men dom 2 är klart bäst tycker jag specielt molectric. Där hittar du allt till led. Allt från små 3mm dioder till power led som lyser VÄLDIGT starkt. Kablar, trafon, motstånd, hållare och även färdiga lösningar för den som inte vill eller kan göra egna. Det är inte billigt men så lyser en diod av kvalite i 50 000 till 100 000 timmar. Trä finns skogen full av...  Jag arbetar mycket med trä till mina dioder. Men en vanlig kabellist/kabelgömma funkar bra. Gamla halogen spottar kan man bygga om. Har en sådan där hög rislampa ala IKEA golv modell, den ska få dioder innom kort... Hmm sitter vid fel dator. Jag har byggt om 3st rostfria downlights som jag köpt på biltema för 99kr/st. Dom har jag satt powerleds i. Gick från 3*35watt till 4watt med bara en aningens mindre ljus. Bild kommer när jag sitter vid den andra datorn. Tack för info. Ska kolla dessa sidor. Men när du nämner trafon och motstånd känner jag att jag inte hänger med. Kanske inget för en amatör då, som på sin höjd kan byta stickkontakter och installera strömbrytare? Tyckte att det verkade kul, men har antagligen inte tillräcklig kunskap.
Jag har målat hela mitt liv !målat åt hemslöjdsaffärer målat olja akvarell kol ,plus att jag designat mönster åt Wetex diskdukar.Nu fick jag när jag fyllde år fick jag ett staffl med oljefärger ska fortsätta med mina Akvareller också.
diva&hero
06-03-2010, 11:07
Ja, jag pysslar ju, det har väl ingen råkat missa.. Luffarslöjd, scrapbooking, betonggjutning, arrangemang med blommor och pynt, har börjat sy lite också, kan sticka ibland, under julen blir det kransar och grejer.. Sommartid blir det dock mindre sånt och mera trädgård.
Starfight
06-03-2010, 17:16
CITAT (Eva i Höga @ 05-03-2010, 19:55)  Oj, nåt sånt har jag aldrig sett! Måste vara en härlig avkoppling men svårt ...? Ja det är riktigt bra avkoppling. Det är inte så svårt som det ser ut men det är ju allt lite pilligt, pincett är ett måste verktyg. Man har ett program där man gör om bilden till mönster som man går efter om man nu inte vill lägga helt på frihand. Kom att tänka på att det skulle nog gå bra att använda mönster som man använder när man syr korsstygn, och tvärtom med för den delen.
Jag hobbysnickrar, allt från smörknivar till dubbelsängar, men en sådan här snörik vinter har det blivit mindre gjort i hobbyrummet. En stor tillverkning de senaste åren har varit kubbspel , se bilden. Kubbspel
åh vad jag avundas folk som kan arbeta i trä... själv har jag märkligt nog alltid varit dålig på just trähantverk, fast det mesta annat går bra. Har byggt mig ett vikingatält men sen sa jag att det fick va nog, nu lämnar jag träarbetet till karln min.
Ja man kan inte vara bra på allt, men ändå försöka lite.
ja precis, det är kul att testa allt möjligt! Sen har jag insett att jag är en sån som är hyfsat bra på det mesta, men inte riktig expert på nåt av dom... känns helt okej tycker jag, har inget behov av att bli bäst. =)
CITAT (Fny @ 06-03-2010, 18:42)  ja precis, det är kul att testa allt möjligt! Sen har jag insett att jag är en sån som är hyfsat bra på det mesta, men inte riktig expert på nåt av dom... Där har du mig i ett nötskal! Anses också vara "duktig" på en väldig massa saker men jag känner själv att jag saknar det där lilla extra (kunnande, fingerfärdighet, övning eller passion - vet inte vad som saknas) för att känna att DET HÄR! Det är jag JÄKLIGT duktig på! Jag syr, stickar, virkar, broderar, knypplar, snickrar... mest av det första och det sista.
CITAT (Trampendal @ 06-03-2010, 01:00)  Tack för info. Ska kolla dessa sidor. Men när du nämner trafon och motstånd känner jag att jag inte hänger med. Kanske inget för en amatör då, som på sin höjd kan byta stickkontakter och installera strömbrytare? Tyckte att det verkade kul, men har antagligen inte tillräcklig kunskap. Det är inte så svårt som man tror. Bara man hantera en lödkolv, dvs man vet vilken ände som bränns. All hjälp finns på nätet. Jag kan inte ohms lag, vet bara genom själv lära och nätet. Kolla på dessa sidor då jag är väldigt dålig på att uttrycka mig i skrifft. Har försökt i 20 min nu men känner att jag letar hellre upp ett par sidor som förklarar bättre.. http://www.molectric.com/pages.php?CDpath=8 Lite om diodens historia http://www.molectric.com/faq.php?cID=3 Hur man kopplar http://www.upplyst.se/info_pages.php?pages...e1d5b5de301ba93Sen finns det en jätte bra kalkulator på nätet så man slipper räkna vilket motstond man ska ha http://led.linear1.org/led.wizDär matar man in vilken volt man har på transformatorn/baterieliminatorn. Hur många volt dioden kräver, vilken mA dioden har och hur många dioder man ska ha. Sen får man svar på värdet på motståndet och hur man ska koppla. Hmm, ska nog sluta där innan jag skrämmer er helt. Kan bara säga att det är skitkul att hålla på med. Plus att ju mer belysning man byter ut, desto mer syns det på elräkningen!!! Här kommer även bilden på mina ombyggda ute belysning... Tänk på att det fortfarande var väldigt ljust ute när korten togs... [attachment=47846:bahuba5.JPG] [attachment=47847:bahuba6.JPG] Så här ser en powerled ut. drar ca 1,2watt st. Fler av dessa ska upp inne också, men man har ingen fet plånbok när man går hemma och är föräldra ledig... [attachment=47848:bahuba7.JPG]
AndersKbg
07-03-2010, 08:01
Snickrar. Känner på mig att det blir några tak som ska lappas ihop efter snösmältningen.
CITAT (Peztis @ 06-03-2010, 21:11)  Där har du mig i ett nötskal! Anses också vara "duktig" på en väldig massa saker men jag känner själv att jag saknar det där lilla extra (kunnande, fingerfärdighet, övning eller passion - vet inte vad som saknas) för att känna att DET HÄR! Det är jag JÄKLIGT duktig på!
Jag syr, stickar, virkar, broderar, knypplar, snickrar... mest av det första och det sista. Får jag också ingå i det här sällskapet? Jag gillar att sy, virka, brodera, väva (har en Göta som inte är använd sen 1990), scrappa, decoupage, gjuta betong, snickra, måla, göra om möbler och allmänt pyssla. Men måste tillägga att jag har liite dåligt tålamod och vissa projekt blir sällan klara. Börjar gärna sticka en tröja, men efter bakstycke och en ärm tröttnar jag och det kan bli liggandes i åratal. Ska jag t ex sy gardiner så är bara första rolig, måste jag göra två??? Det som jag är mest irriterad över är min lägenhet som aldrig blir helt klar. Tapetserar gärna, men måla snickerier el skruva dit golvlister är inte min grej.. å så där fortsätter det. Har en liten grej på gång nu som jag tänkte börja med. Har köpt två stycken Teskrin (ni vet såna med sex stycken fack att ha tepåsar i) på Panduro som ska få lite färg och kanske decoupage. Hoppas det blir bättre till sommaren när jag fått städa ur och byggt om i mitt garage. Där ska jag verkligen kunna få utlopp för min kreativitet... hoppas jag
Trampendal
08-03-2010, 01:16
CITAT (Roine @ 07-03-2010, 01:07)  Det är inte så svårt som man tror. Bara man hantera en lödkolv, dvs man vet vilken ände som bränns. All hjälp finns på nätet. Jag kan inte ohms lag, vet bara genom själv lära och nätet. Kolla på dessa sidor då jag är väldigt dålig på att uttrycka mig i skrifft. Har försökt i 20 min nu men känner att jag letar hellre upp ett par sidor som förklarar bättre.. http://www.molectric.com/pages.php?CDpath=8 Lite om diodens historia http://www.molectric.com/faq.php?cID=3 Hur man kopplar http://www.upplyst.se/info_pages.php?pages...e1d5b5de301ba93Sen finns det en jätte bra kalkulator på nätet så man slipper räkna vilket motstond man ska ha http://led.linear1.org/led.wizDär matar man in vilken volt man har på transformatorn/baterieliminatorn. Hur många volt dioden kräver, vilken mA dioden har och hur många dioder man ska ha. Sen får man svar på värdet på motståndet och hur man ska koppla. Hmm, ska nog sluta där innan jag skrämmer er helt. Kan bara säga att det är skitkul att hålla på med. Plus att ju mer belysning man byter ut, desto mer syns det på elräkningen!!! Här kommer även bilden på mina ombyggda ute belysning... Tänk på att det fortfarande var väldigt ljust ute när korten togs... [attachment=47846:bahuba5.JPG] [attachment=47847:bahuba6.JPG] Så här ser en powerled ut. drar ca 1,2watt st. Fler av dessa ska upp inne också, men man har ingen fet plånbok när man går hemma och är föräldra ledig... [attachment=47848:bahuba7.JPG] Jättetack!
Klura, visst är det så att man ibland inte färdigställer allt man börjar på... Har ett par påbörjade nålbundna sockor som jag inte kommer nån vart på... det är första gången jag nålbinder just sockor, och öhm... ja... jag har fastnat i hälen. Har alltid nålbundit runt runt runt och nu helt plötsligt så måste jag VÄNDA! Och det fattar jag inte hur jag gör...  Kan ju inte bara vända rakt av och köra tillbaka för då hamnar ju avigsidan utåt, och det kommer se konstigt ut om bara hälen är gjord med avigsidan utåt till skillnad från resten av sockan... Så jag tror att jag måste nålbinda åt fel håll liksom... för att få rätt sida utåt... humm... svårt... Men förr eller senare ska jag väl sätta mig ner och lista ut hur man gör så jag kan färdigställa sockorna!
förresten Motti, du har inte lust att visa nån Wettex-duk som du har designat? *nyfiken*  Men hörrni ni, vad tror ni om det där som jag nämnde i det första inlägget. Skulle ni vara intresserade av ett litet byte? Förslag: Att de som är intresserade av att delta (nog inte så många men det gör väl ingenting) skriver ett litet mejl till mig, och så sammanställer jag en lista, och slumpar det så att varje deltagare får namnet på en annan deltagare. Och senast midsommar skickar denne något som man själv har tillverkat! Regler: 1. Inga svindyra saker. 2. Alla deltagare måste vara medvetna om att det man får kanske inte motsvarar i tid eller pengavärde det man själv skickat iväg. 3. Jag kan neka någon att delta om personen har varit medlem på odla väldigt kort tid och/eller är väldigt anonym, eftersom deltagande innebär att man får en adress till en annan odla-medlem. Vad tror ni? Vilka är intresserade? Har ni förslag på ändringar av regler?
Myosotis
09-03-2010, 09:59
Tycker din idé är jättebra, konstigt att ingen har nappat än? Själv vill jag inte bestämma mig än, jag brukade pyssla en hel del men mår inte så bra så jag orkar göra det, och då är det bara dumt att lova något och ha ett sista datum och få panik. Det ska ju vara roligt. När det gäller hemliga tomten/påskharen har man möjligheten att köpa något om inspirationen sviker. Och så är det lätt att känna att just det jag gör duger nog inte. Är det fler som känner så?  Jag vill verkligen vara med känner jag, får väl se till att samla ihop mig...
Det är klart att det du gör duger! Men det verkar ju inte finnas så mycket intresse i övrigt så jag får väl kanske lägga ner den tanken... Kanske är som du säger, att folk är lite rädda att deras saker inte duger. Och det där med att känna press att göra nåt till ett visst datum är också jobbigt, tänker jag efter lite så är det inte så himla smart för mig heller, nu när jag är så vacklande i psyket. Jag är lite dum... men får alltid så himla många idéer...
skogstroll
09-03-2010, 11:10
jag körde tenntrådsarmband ett tag men jag har lite dåligt tålamod så jag satsar på odling istället  tiden räcker lixom inte till
Myosotis
09-03-2010, 13:21
CITAT (Fny @ 09-03-2010, 10:57)  ...får väl kanske lägga ner den tanken... Nej  inte lägga ner en så fin idé på en gång, ge det lite tid!
okej, vi säger att vi avvaktar i stället. Det behöver ju inte ske just just nu. Alla kan få klura lite på det och så återkommer vi till frågan om ett tag. låter det bättre?=)
Myosotis
09-03-2010, 13:33
Eva-Helene
09-03-2010, 14:51
Jag är jättegärna med! Det gör ju att man får en liten "spark i baken" - och har man väl gjort ett projekt så har man s.a.s. kommit igång...då brukar det bli fler av bara farten sedan  Nu till påsk är jag med i lite olika grejer i "pärl-världen" - och Påskharen här på Odla (hoppas verkligen att det blir en sådan iår också). Längtar till påsk!!! Undrar bara om jag ska virka, sticka, "pärla" eller sy till detta evenemang...  Jaja, det ger sig när jag vet vem jag ska skicka till!
 yay! Då är vi väl tre än så länge då! För Myosotis, jag räknar med dig också!
Rosmarin
09-03-2010, 15:13
Din idé är rolig Fny. Jag kan också vara med om det behövs deltagare.
 välkommen! Ja då är vi fyra! Fny Myosotis Eva-Helene Rosmarin
Myosotis
09-03-2010, 17:57
CITAT (Fny @ 09-03-2010, 14:53)  ...Myosotis, jag räknar med dig också!   Okej... jag får väl försöka då... Det är ju långt till midsommar och i värsta fall skickar jag ett påskägg helt enkelt
Dom där nålbundna sockorna som jag nämnde här tidigare, som jag fastnade på för att jag inte visste hur jag skulle göra hälen? Efter att ha låtit dom vila i tre månader tog jag nu upp dem igen igårkväll, och med ens förstod jag hur jag skulle göra. Busenkelt ju!
tjoho, nu är sockorna klara!
Rospinglan
12-03-2010, 13:02
Vilka fina sockor! Själv virkar,stickar och syr jag. Har fördrivit vintern med att klippa trasor av gamla kläder. Av dessa håller jag på och virkar en matta till växthuset i mormorsrutor. Fick ide´n när jag tittade på Malous program förra våren. Virkar också en pläd att ha där, fast i garn. Nu senast har det varit många som velat ha OS-mössor. Har gjort 15 stycken.
CITAT Vilka fina sockor! Själv virkar,stickar och syr jag. Har fördrivit vintern med att klippa trasor av gamla kläder. Av dessa håller jag på och virkar en matta till växthuset i mormorsrutor. Fick ide´n när jag tittade på Malous program förra våren. Virkar också en pläd att ha där, fast i garn. Nu senast har det varit många som velat ha OS-mössor. Har gjort 15 stycken. Tack! Och åh, det kan ju bli jättefint med en matta i mormorsrutor, du får visa en bild sen när den är klar! Lust att va med i bytet? Det behöver ju inte vara nåt så stort som en matta! Skulle själv vilja lära mig att virka nån gång, känns som en sån där sak jag borde kunna. =) Så småningom...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|