Full version: FRÖN SOM STICKER UT
zissi
Har ni några frön som sticker ut på något sätt?

Kanske inte är så stor variation g.gif

Tittade nyss till mina favoritfrö som jag bara njuter av år efter år. Dammar av dem emellanåt bara, nu är det länge sen fick jag se på kortet shy.gif . Det är hjälmbönans lilabruna frö med en söt vit hjälm på. Passande namn tycker jag.

[attachment=47831:Zenithas...mb_nefr_.JPG]
Sussie F-Flower
-OJ!!! -Vilka läckra frön du hade Zizzi! wub.gif
Naturen är allt bra överraskande, många gånger.

Jag har inga bilder, om jag minns rätt, men de vackraste fröer som jag har sett (tror jag...) är nog Ricinfröerna i sina marmorerande skimrande nyanser. Jag minns, att när jag skulle så dessa så blev jag alldeles hänförd... laugh.gif och ville nästan spara dom... och rama in dom för sin otroliga vackra glans, men istället åkte dom ner i varsina småkrukor.... rolleyes.gif wink.gif cool.gif
Irene_L
Så fina frön du har, Zissi!

Rosenbönans frön är sååå vackra:

Bilden går att klicka upp!
Fröna är giftiga som råa!
Alba
De stora fröerna från bönor tycker jag är fina även som dekoration i tex en glasburk.
Jag har sått Kaskadpelargon och den har ljusblå fröer - jättevackra. Synd bara att jag inte fotade.
Fny
ja det finns många vackra bönor... wub.gif synd att dom inte är lika vackra när dom är kokta! biggrin.gif
ingrid fuxwall
Mina "sydafrika" frön var väldigt olika andra frön och som smycken men tyvärr har jag sått alla och kan inte visa Er
Orkidétjuven
Barringtonia har häftiga "frön" tongue.gif

Mina dog tyvärr efter en flytt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon