Full version: Snigelstaket Hanover
akagebeck
Hej!
Jag har planer på att utöka mina två pallkragar till en större odlingsyta i år, ca 2,5 x 4 meter, och funderar på att investera i ett snigelstaket som jag läst om. (Hanover Snigelstaket). Detta snigelstaket ska enligt importören skydda mot mördarsniglar.

Nu undrar jag om det betyder att de skyddar även mot andra typer av sniglar och snäckor? Vi har, tack och lov och peppar peppar, inte drabbats av mördarssniglar, men däremot har vi mängder av vinbärssnäckor och andra mindre svart/bruna snäckor samt en brun-svart-randig sorts snigel. De käkar upp mina nysådda plantor och jordgubbarna och det känns lite trist, så det vore ju jättebra om staketet funkade även mot dessa kryp.

Nån som har provat staketet Hanover och vill delge sina erfarenheter?

/Anna
Bassam
Hej

Jag är inte prova men jag tycker om de gör skydd mot sort så de ska fungar till alla sorter .Obs du kan läsa informationen som följa med dom.

OBs du kan googla på den här sidan ( staketet Hanover som skydd mot sniglar )

H: Bassam

Byron
Finns flera andra produker på marknaden.
Gå in på "köp & Sälj" upp tilll höger så finns en bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon