Full version: nya bilder (igen)
andreas i uppsala
Jag har lagt in lite nya bilder på min senaste dyrgrip,poncirus trifoliata.
Jag är ganska stolt över att jag lyckades att få tag på en.Jag behövde inte betala fullpris heller och den var dessutom större än vad jag trodde att den var när jag beställde den.

mvh
andreas
yla
häftigt en taggig typ ,va den så stor då den kom me posten tänk att den fixade att åka så långt

har alla citusväxter taggar wub.gif
andreas i uppsala
2 brutna "ben" var det ända efter en sådan lång resa.Den låg i en stor kartong med bara lite halm som skydd, men det klarade den utan minsta problem.De två benen ska jag försöka få att rota sig.

Nej,alla citrusar har inte sådana taggar.Vad jag vet så är det bara poncirus som har så stora.
Eva Swahn
Taggiga buskar är jg inte så nyfiken på, men den där rufsiga filuren på vinterfotot är ju únderbar. Vad är det för en typ?
andreas i uppsala
Det är ingen vanlig taggig buske.Det är en härdig citrus.

Om du menar lillen så är det Nicole.Hon är en dvärgpudel som behöver klippas.Den andra är en svart labrador från vid namn Diva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon