Full version: Smoothies-tråd
Ingrid Zon3
Efter att min karl börjat göra smoothies till helgfrukostarna (jo, frukosten står på bordet när jag vacklar ur sängen wub.gif ) har jag blivit lite lätt frälst på konceptet (smoothies alltså, karl'n är jag helfrälst på!). Men det vore kul med lite nya idéer. Så härmed inviger jag en ny smoothies-tråd.

Vi (eller han, då) tar oftast frysta tinade bär och frukter, ibland banan och mixar med yoghurt av något slag. Proportionerna är inte så lätt att redogöra för men det brukar vara ungefär lika mycket frukt/bär som yoghurt volymmässigt.

Idag hittade jag något nytt i mejerihyllan: Mild lättyoghurt med citronsmak, lättsockrad. Tillsammans med fryst blandning av mango och hallon blev det fräscht och jättegott!

Men mer tips på goda och intressanta smoothies önskas!
ingrid fuxwall
Använder enbart osockrad yoghurt och bottnar alltid med en banan. Ibland blir det bara lite pressad apelsin och andra dagar böjer jag mig djupt ner över frysboxen och plockar fram vad jag hittar - håller med dig om att det är underbart gott och ganska nyttigt inbillar jag mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon