|
Överbölingen
07-03-2010, 19:03
Finns det ingen plats på detta forum där man kan lägga slika sighter som länkar. Jag tycker att det är helbökigt att hålla koll på alla häftiga bloggar och sidor. Att lägga i favoriter hjälper bara ett tag för sedan är det så många att man inte minns vad man har lagt in. Numera skriver jag adresser eller söker på Googles och kontentan blir att jag missar massor av helsnygga grejor. Själv har jag en bloggOne.com är tyvärr inte kompatibelt med Mac så jag letar efter ett annat webbhotell för en hemsida. Är jag ensam om att se det här som ett irritationsmoment?
ingrid fuxwall
07-03-2010, 19:15
Du har en poäng
Meriona
07-03-2010, 20:50
Jag tycker inte om bloggar alls, de är tidstjuvar. Men om andra gillar det så är det väl okej.
ingrid fuxwall
07-03-2010, 21:03
CITAT (Meriona @ 07-03-2010, 20:50)  Jag tycker inte om bloggar alls, de är tidstjuvar. Men om andra gillar det så är det väl okej. Vad menar du med tidstjuv?
Meriona
08-03-2010, 12:43
Att de är som tv-serier, jag tittar inte på sånt heller. Man måste hålla sig ajour hela tiden, och det stjäl tid från mig.
Husihelvete
08-03-2010, 12:56
Visst är det många som har både hemsida och blogg, så ock även jag. Jag har valt att använda mig av blogg-formatet som en grund till min hemsida.
Bloggar KAN vara tidstjuvar men man kan också använda sig av bevakningstjänster som Blog-lovin. Tjänsterna håller koll på uppdateringar åt dig och skickar dig ett mail när uppdatering skett. Du väljer själv när du läser, då blir det som en hyr-video. Du väljer när du har tid och du väljer vad du vill se.
skånepåg
08-03-2010, 12:58
Hehe jag har runt 10 bloggar jag följer, de flesta handlar om sammhället och vad som händer runt om i världen och några om vad för sjukt man kan hitta på internet sen några jag känner som skriver om bla. om olika diagnoser och föreläsningar runt om i sverige ^^
ingrid fuxwall
08-03-2010, 22:48
CITAT (Meriona @ 08-03-2010, 12:43)  Att de är som tv-serier, jag tittar inte på sånt heller. Man måste hålla sig ajour hela tiden, och det stjäl tid från mig. Själv har jag ganska många bloggar, både för hunden och mina odlingar och så för andra saker som berör mig så jag håller med om att det tar tid, fast det var ju inte så du menade
Samsara
08-03-2010, 23:43
Hmm, jag har en hemsida inriktad på pelargoner. Jag har två bloggar varav en handlar om böcker jag har läst och mat som jag har lagat eller om jag har bakat något, sen har jag en blogg om stallet, skolan, försäljning av aloe vera m.m.
Men en sida med bloggar, hemsidor eller ett forum hade inte varit så dumt att ha så man kunde hitta fler roliga sidor.
Myosotis
09-03-2010, 09:49
Är det bara jag som inte förstår frågan? Jag har verkligen försökt och läst alla svaren också.  Ja, jag har en hemsida men det var inte det som var frågan eller? [attachment=47904:stupid.gif]
Meriona
09-03-2010, 13:00
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-03-2010, 22:48)  Själv har jag ganska många bloggar, både för hunden och mina odlingar och så för andra saker som berör mig så jag håller med om att det tar tid, fast det var ju inte så du menade Då är det snarare ett trevligt tidsfördriv, något som du gör för att du själv tycker det är skojigt.  CITAT (Myosotis @ 09-03-2010, 09:49)  Är det bara jag som inte förstår frågan? Jag har verkligen försökt och läst alla svaren också.  Ja, jag har en hemsida men det var inte det som var frågan eller? [attachment=47904:stupid.gif] Jag fattade det som om en länkförteckning till odlaiternas hemsidor och bloggar efterfrågades?
skogstroll
09-03-2010, 13:03
finns ju faktiskt länkar till hemsidor på Odla (*pekar uppåt*, kolla LÄNKAR). Man kan regga sin sida där, och vad jag förstår får även privata sidor vara med
Myosotis
09-03-2010, 13:26
CITAT (Meriona @ 09-03-2010, 13:00)  Jag fattade det som om en länkförteckning till odlaiternas hemsidor och bloggar efterfrågades?  bara med trädgårdsanknytning då eller? Här i tråden eller är det ett ställe där länkarna skulle finnas som TS efterfrågar? CITAT (skogstroll @ 09-03-2010, 13:03)  finns ju faktiskt länkar till hemsidor på Odla (*pekar uppåt*, kolla LÄNKAR). Man kan regga sin sida där, och vad jag förstår får även privata sidor vara med  Oj, den hade jag aldrig klickat på!
susanneedgren
09-03-2010, 19:30
CITAT (Myosotis @ 09-03-2010, 13:26)  Oj, den hade jag aldrig klickat på! Det hade inte jag heller.... Jippie, nya sidor att drägla över
Samsara
10-03-2010, 10:23
CITAT (skogstroll @ 09-03-2010, 13:03)  finns ju faktiskt länkar till hemsidor på Odla (*pekar uppåt*, kolla LÄNKAR). Man kan regga sin sida där, och vad jag förstår får även privata sidor vara med  Jag tror faktiskt att min hemsida är med där, men jag ska utforska sidorna där
fuchsian
14-06-2010, 09:49
CITAT (Myosotis @ 09-03-2010, 10:49)  Är det bara jag som inte förstår frågan? Jag har verkligen försökt och läst alla svaren också.  Ja, jag har en hemsida men det var inte det som var frågan eller? [attachment=47904:stupid.gif] Hej Myosotis, Du är inte ensam att undra och fråga, men jag har ingen egen hemsida och har inte behov av det heller. Jag har lyssnat på andra som har hemsidor, mina vänner som behöver det att kunna visa/hänvisa klienter till det. Många har frågat efter om jag tänker öppna en hemsida, men det får räcka med visitkort och gm snack-vägen. De som behöver mig, hittar till mig, så jag behöver inte göra reklam och behöver inte den inkomsten heller. Nu har jag nog gått ur den ursprungliga frågan ....  Fuchian
KarinSKARA
15-06-2010, 09:28
CITAT (Meriona @ 07-03-2010, 21:50)  Jag tycker inte om bloggar alls, de är tidstjuvar. Men om andra gillar det så är det väl okej. Mindre tidstjuvar än Odla i vart fall om man nu är rädd om tiden menar jag så är nog inte Odla något bra ställe att hänga
fuchsian
13-07-2010, 10:54
Håller med dig KARIN i Skara, jag tycker att även detta tar tid från annat. Min dotter skulle hjälpa mig att fixa en face book när hon kommer hitåt. Jag skulle behöva det mellan mitt "yrke" för att kunna fråga och dela upplevelser med. Jag är ju så ensam här med detta, så det ska jag be henne, min dotter om. Tror inte att den kommer att ta mer tid för det är på erfarenhetsbasen och vi "talar samma språk" om man kan säga det så .....  ... Fuchian ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|