Full version: Månskensskugga
Gossen Ruda
Eller hur man nu översätter Moonlight Shadow? Tänkte puffa lite för en trevlig video baserad på Mike Oldfields klassiska låt från 1983. Riktigt proffsigt gjort. Ok, handlingen är väl inte så glasklar men det gäller de flesta av Mikes texter också. laugh.gif YouTube. Ibland kan han vara svår att ta till sig först, då får man lyssna flera gånger så sätter det sig.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2010, 20:53) *
Eller hur man nu översätter Moonlight Shadow? Tänkte puffa lite för en trevlig video baserad på Mike Oldfields klassiska låt från 1983. Riktigt proffsigt gjort. Ok, handlingen är väl inte så glasklar men det gäller de flesta av Mikes texter också. laugh.gif YouTube. Ibland kan han vara svår att ta till sig först, då får man lyssna flera gånger så sätter det sig.

Vill minnas att, dom rök ihop när det gällde royaltin på just den låten.. tummenupp.gif
Maggi o´Raily???? har minst lika stor del, i den låten, som Mike Oldfield har...
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 07-03-2010, 20:57) *
Vill minnas att, dom rök ihop när det gällde royaltin på just den låten.. tummenupp.gif
Maggi o´Raily???? har minst lika stor del, i den låten, som Mike Oldfield har...

Kan nog stämma även om jag inte kommer ihåg det direkt. Maggie Reilly
När jag ändå är på gång och länkar kan Mike också få en. Mike Oldfield
pejori
Tror att bråket handlade om, att folk hörde henne och "glömde Mike". Därför tyckte hon, att hon hade lika stor rätt till royalty, som Mike hade... tummenupp.gif
Många år sedan, men fortfarande en gångbar låt. tummenupp.gif

Vem hörs??? mike eller maggie???
http://www.youtube.com/watch?v=OCp57YGiEBU...feature=related
Huggorm
På jobbet brukar jag höra på en retro-kanal på radion, och den här låten kör dom i stort sett varje dag. Ändå har jag aldrig egentligen lyssnat på texten, men nu när jag gjorde det så var den ju lite skum faktiskt
pejori
CITAT (Huggorm @ 07-03-2010, 21:18) *
På jobbet brukar jag höra på en retro-kanal på radion, och den här låten kör dom i stort sett varje dag. Ändå har jag aldrig egentligen lyssnat på texten, men nu när jag gjorde det så var den ju lite skum faktiskt

Visst är den?
Vem är framträdande i låten?
Maggie eller Mike?
Jag håller personligen på Maggie... tummenupp.gif
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 07-03-2010, 21:22) *
Visst är den?
Vem är framträdande i låten?
Maggie eller Mike?
Jag håller personligen på Maggie... tummenupp.gif

Han gick då och då på diverse droger och det kanske märks på texterna. Beträffande vem som märks mest så är det givetvis Maggie, men samtidigt är Mike kompositören och han spelar de flesta instrumenten, kanske alla. Han satt i egen studio och la till instrumenten ett och ett.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2010, 21:48) *
Han gick då och då på diverse droger och det kanske märks på texterna. Beträffande vem som märks mest så är det givetvis Maggie, men samtidigt är Mike kompositören och han spelar de flesta instrumenten, kanske alla. Han satt i egen studio och la till instrumenten ett och ett.

Visst gjorde han så, men likt förb***at var det hennes röst, som gjorde låten... giggle.gif
Utan hennes röst, hade hans instrumentala teknik, inte märkts och utan honom, hade hon blivit "one time wonder," vilket hon också blev.

Så vem rider på vem??? giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon