Full version: Persika
lilla mamma
Jag har ett problem- nu har jag flyttat med min persika som är fyra år för övrigt.
Jag behöver odla den i kärl nu efter flytten till lägenheten. Så min fråga är, vilken storlek behöver jag har på kärlet.
Gaerrent
Ska du odla persikan innomhus i lägenhet? Kommer den klara vintrarna där tror du, lägenheter tenderar ju att vara lite väl varma för växter som behöver kall vintervila.
Bassam
Hej

lägenhet har lite fuktighet .

H:Bassam
salikons
Jag har odlat persika i växthus i trätunna, en sådan där stor som man brukar ha som damm, och man köper från torslundakaggen som brukar vara på älvsjömässan. Kan vara 250 l kanske. det fungerade bra i några år, men sedan växte den så mycket att vi blev tvugna att klippa och den återhämtade sig aldrig efter det tyvärr.
Bassam
Hej
Om det blir liten kruka, rötter ska dö.
H: Bassam
lilla mamma
Trätunna verkar bra
Jag är inte novis på detta med trädgård om ni trodde det med tanke på frågan- nej persikan ska stå på min stora dubbelaltan.
Jag hade 35 persikor på den i somras, håll tummarna..
lilla mamma
Det löste sig- den dog.
Så nu har jag köpt en ny Frost.
Den gamla är numera klätterställning för två eller tre clematisar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon