Tirres
Efter rådjurens härjningar på min odlingslott förra året har jag bestämt mig för att försöka näta in den i år. Andra i området har sk fasadnät, ni vet sånt där de har runt byggnadsställningar på sommaren. Och det verkar funka. Jag tror att om jag bara gör det lite krångligt för de så går de till nästa lott och käkar istället och jag får ha mina böner och rödbetor i fred.
Är det någon som har gjort något liknande och vet var man kan hitta prisvärt fasadnät eller rådjursnät i Sthlmsområdet? Jag har hittat rådjursnät på 370 kr för 20 meter och jag behöver ca 35-40 meter så det blir lite dyrt. Fasadnät har jag inte hittat några priser på utan det måste man skicka offertförfrågan på, men det känns som om det blir ännu dyrare.

DykUnderYtan
Jag letade nät för ett tag sedan, då jag letade billigt staket för våra hundars skull. Hittade fårnät på jula som jag tyckte var billigt då. Det är ju lite lägre men då kan man ju sätta två varv så att man får lite bättre höjd på det. Funderar själv på att göra det runt min lilla köksträdgård.

100 m (1 högt) kostar 799:-, när jag sökte nu, http://www.jula.se/farnat-131854
Tirres
Tack! Men jag tycker sånna där nät är så vassa och hårda att hålla på med. Hittar jag inget annat, billigt, så får jag se vad jag kan göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon