Full version: Vårgrävning?
Tulipanaros
Man undrar ju om det är dags snart...

vinter i trädgårdslandet.jpg

Malin_MeL
giggle.gif
Peztis
Ser ut som hos mig, ungefär, fast där är det krattan som står lutad mot husväggen. biggrin.gif

Har i o f s använt den till att få ned snön från tak och förstukvist...
Gudrun i Göteborg
Både spaden o krattan kommer att rota sig tror jag. Blir buskar med små spad/krattblommor. "Spadia vulgaris"
Peztis
Ahhhhh... det är därifrån barnens spadar och krattor kommer i från! Har alltid undrat!
Tulipanaros
biggrin.gif
katah
Kan de förökas som ogräs confused.gif ?
(planerar att springa ut och hämta in alla femtielva spaden som finns där ute )
Tulipanaros
Jag trodde att åtminstone någon skulle komma med förmanande ord om att ta hand om sina redskap... men kan de yngla av sig är det väl nog så bra! biggrin.gif
Överbölingen

Förra året dök min gamle vän upp nör snön började smälta angel_not.gif
upphittat

Peztis
CITAT (Tulipanaros @ 11-03-2010, 11:11) *
Jag trodde att åtminstone någon skulle komma med förmanande ord om att ta hand om sina redskap... men kan de yngla av sig är det väl nog så bra! biggrin.gif

Fast det är väl eg självklart att man ska men vintern kom ju så fort när den väl kom och då kom den ju med kraft i hela landet!

Jag hoppas att det ligger småspadar och -krattor kring våra redskap när snön smälter! biggrin.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Överbölingen @ 11-03-2010, 19:10) *
Förra året dök min gamle vän upp nör snön började smälta angel_not.gif
upphittat

Här är spänningen olidlig - kommer snöskyffeln att dyka upp eller är det någon som snott den
Överbölingen
Eftersom det är en sådan dag idag för vilken norrland är beboeligt, dva sol, nästan vindstilla och hittills bara någon minusgrad, så lät jag blicken vandra över "ägorna".
Och tro det eller ej! Grepen står på samma ställe. Med snö upp på halva skaftet.
Bevisligen har jag använt den under sistlidna sommar, för den är vriden ca 90°.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon