Full version: Deppig dahliaknöl...
Duchesse De Nemours
Hej,
plockade precis upp min jättestora dahliaknöl som jag förvarat i tidningspapper i en papplåda...frostfritt å allt... "Korvarna" är alldeles mjuka och skrynkliga och torra.... snyft. Finns inget att göra va?
Nån som vet? ...det är kört va? Det var världens finaste dahliabuske i somras... ÅHHH vad tråkigt!! crying.gif
Peztis
Prova att spraya dem med vatten, det kan göra susen!

Och tack för påminnelsen, dags att titta till mina i källaren.
Duchesse De Nemours
Ok, tack, ska testa! Den ser rätt körd ut, men ska absolut prova med det innan jag ger upp hoppet helt.
Wilmer
Prova, absolut! Tror det är värre när de ruttnar eller fryser (jag har testat) då är det KÖRT, men mina mjukisar brukar nog ta sig.
Sussie F-Flower
Bara den inte är skrumpen och stenhård (torr som ett fnöske)...
Är den bara skrumpen och mjuk tummenupp.gif (som en gammal potatis) så kommer den nog att ta sig, bara den kommer i fuktig jord... övervattna inte bara.. smile.gif

Jag tycker att dahliorna är helt otroliga. Till och med en liten "ärta" kan bli stor som en "tennisboll" bara under sommaren. laugh.gif

Tror inte du behöver sörja... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon