Full version: Hjärt Kruka
Orvar
Söker en hjärt formad (betong)kruka som det går att plantera t.ex taklök i. Inte så hög max 1dm.Jag har letat i hur många web.shopar som helst men kan inte hitta krukan/fatet. Hittat liknande i zink, så nu vänder jag mig till er. Kanske ngn. har en sådan i sin trädgård. Kan inte bärga mig till mässan.
spacepingo
Du har inte funderat på att gjuta ett själv i betong? Då får du en personlig kruka som du är ensam om.
/mimmi
Orvar
Jodå! Tack för förslaget. Men jag har inte rätta ögat att (se)hitta de rätta formarna. Jag har gjutit lite småsaker. Du kanske vet ngn. bra blogg som har lite tips. Två böcker har jag.
spacepingo
Tänkte precis föreslå böcker, men de hade du viist några redan. Jag har bara gjutit runda krukor och figurer i tvål/gipsformar. Jag har någon slags tanke på att gjuta något i "fri form" nån gång men inte provat. Det jag hade tänkt testa var att göra en form av wellpapp, om det inte ska vara något högt så kanske det kan funka. Tänkte mig också täta formen med limpistol. Vet inte alls om det fungerar, men det verkar bra i min tanke idea.gif
mojan
Jag har en hjärtformad sockerkaksform som jag har haft just taklök i. Det blev jättefint! Så kolla i köksavdelningen affärerna.
Peztis
CITAT (spacepingo @ 09-03-2010, 17:56) *
Tänkte mig också täta formen med limpistol. Vet inte alls om det fungerar, men det verkar bra i min tanke idea.gif

Undrar om jag inte skulle ta silikon i stället, det limmar ju också i viss mån och du kan få en slätare rundning i kanterna. Att klippa rakt och fint i well är inte det enklaste, tycker jag.
Alba
CITAT (mojan @ 09-03-2010, 21:08) *
Jag har en hjärtformad sockerkaksform som jag har haft just taklök i. Det blev jättefint! Så kolla i köksavdelningen affärerna.

Vilket bra tips. Jag förstår att det blev fint med taklök i den.
Jag tycker det är kul att plantera i lite udda "krukor"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon