Gossen Ruda
...som gick på järnvägsspåret. Sen kom tåget. Varning för kräsmagade. Resultatet. Tyvärr vanligt denna vintern, den myckna snön i skogen gör att älgarna ofta går på spåret.
Meriona
Nä den länken vill jag inte klicka på... nono.gif
ingrid fuxwall
Denna vinter har de vilda djuren fått ta mycket stryk och även vi människor som varit tvugna att skotta ; )) Vill inte på något sätt förringa de stackars älgarna som du tydligen lagt in bild på, själv avstår jag från att titta
Hej igen
Nog kan man klicka på länken utan vidare ... visar ju bara rött på lokets front.
Hade jag inte vetat vad det handlade om så ....
pejori
CITAT (Hej igen @ 09-03-2010, 21:38) *
Nog kan man klicka på länken utan vidare ... visar ju bara rött på lokets front.
Hade jag inte vetat vad det handlade om så ....

tummenupp.gif Ingen farlig bild det inte...
Lite söligt bara, men bara om man vet, vad det är.
Gossen Ruda
Det är inte jag som tagit bilden. Det är inte mycket kvar av älgarna på bilden, mest blod och lite hårslamsor. Och maginnehåll. Den som vågar titta på bilden kan skänka en tanke på dem som var tvungna att göra rent. Eller som får göra rent efter personpåkörningar.
Sussie F-Flower
Att sanera loken från älgblod förekommer var och varannan vecka häromkring. Men det skrivs inte så ofta om det då det blir så många upprörda.

Såå tråkigt, men det är ju förstås lättare för älgarna att förflytta sig på järnvägen där det inte är lika mycket snö... sad.gif

F.k. Älgarna är inte med på bilden. Bilden visar fronten på loket med blodstänk och hårtussar.

pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2010, 21:40) *
Det är inte jag som tagit bilden. Det är inte mycket kvar av älgarna på bilden, mest blod och lite hårslamsor. Och maginnehåll. Den som vågar titta på bilden kan skänka en tanke på dem som var tvungna att göra rent. Eller som får göra rent efter personpåkörningar.

Ja..Dom och dessa stackars lokförare...
ingrid fuxwall
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2010, 21:40) *

Det sistnämnda är nog värre än att få några mosade älgar att städa upp efter
Meriona
Jo det kan jag intyga. Jag är uppväxt bredvid järnvägen och ganska sentida kom nån på idén att placera en idrottsplats alldeles bredvid, stängslet var inte så himla bra dock. Ett treårigt barn smet igenom och dog naturligtvis omgående när godståget kom.
Jag som var mammaledig då undrade varför det var så många människor som gick omkring på spåret timme ut och timme in, men de letade visst kroppsdelar sade räddningstjänsten efteråt.. sick.gif -cry-.gif
Stackars syskonet som spelade match och stackars föräldrarna som inte hann med i svängarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon