Full version: Pluggplator
octachoron
Efter att ha sett annonser för väldigt billiga pluggplantor i de engelska trädgårdstidningarna så undrar jag om det finns någon liknande försäljning i Sverige?
Dvs ganska billiga pluggplantor av sommar/trädgårdsväxter...
skogstroll
jag har inget svar men det var en himla bra fråga... blir ju fruktansvärt dyrt att köpa "färdiga" plantor på handelsträdgårdar... gud vet hur mycket man bränner på plantor varje år sleep.gif
Anne-Britt
Men hallå!! Odla.nu säljer varje år billiga pluggplantor av krukväxter och perenner. Har inte tittat på om de säljer grönsaker också, men kanske...
skogstroll
hm ja jag ska kolla upp grönsaksläget framöver
theseraphim
har inte sett något sådant på grönsaksfronten, man kan ju köpa små boxar med purjo, kål o dylikt men att köpa en o en med pluggisar är nog inte så vanligt. Tom weibulls horto som är en av de största leverantörerna till odlare säljer endast jordgubbar i plugg allt annat är fröer som odlarna driver upp själva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon