Full version: Vad gör ni?
zaaritha
Vad gör ni?
Jag har just griljerat skinkan. Ska nu steka julköttbullarna, som jag kryddar lite annorlunda än i vanliga fall: Tar i kryddpeppar o lite malda nejlikor i smeten, förutom den vanliga vitpeppar´n.
Har fixat allt för övrigt--ja; inte Janssons, den äter vi annandagen, eftersom vi firar julafton hos svärmor. Hon står för Janssons då--jag för skinkan, sillsalladen, rödkålen, senapen....
Ha Det Bra, allihop!
M-B
*Felix matte*
Vi (min man och jag) ser på TV.
Skinkan var klar kl. åtta ikväll, griljerad enl. Virgos recept. Rekommenderas! Köttbullarna hade min hälft fixat klart vid niotiden i morse smile.gif
Vispgrädde i lagom dos ger goda porösa köttbullar tongue.gif
Jansson... hör inte till vårt julbord.
Däremot Panerad kyckling som hör Annandagen till.
Ha det gott! och God Jul!
Annki
Tog nyss bort nätet från skinkan och skar bort svålen. Griljeringen får vänta till imorgon bitti, för nu är jag sömsig! Har bakat rågsiktskakor coh städat. Nu får det vara bra för idag (igår?). Undrade just hur långt ni andra hunnit?? smile.gif
ThomasJ
Jag har slagit in mina julklappar, samtidigt slötittat på uppesittarkvällen på 4:an..

//Thomas - som vill önska alla en riktigt god jul
Betty
Har nyss druckit en mugg glögg i lugn och ro efter att ha klätt granen, griljerat skinkan (enl. Willes recept - supermumsig blev den!), gjort mimosasalladen och sillsalladen, kokat äggen (skalar dem i morron), hängt upp girlangerna som ett X i kökstaket, strykit och lagt ut juldukar, tror det får räcka nu för i kväll... smile.gif
Eva i Skåne
Jag har just slagit in de sista julklapparna och går väl snart och lägger mig. Vi har sett en tomtefilm tillsammans hela familjen innan ikväll.
I eftermiddags fick jag äntligen in granen. Sen var vi en sväng i byn och handlade blomstergruppen att ge bort imorgon. Skönt att ha det gjort och slippa jaga iväg imorgon förmiddag.
Allt är frid och fröjd och imorgon blir det bara lugn väntan innan vi går till mina föräldrar och blir bjudna på julbord.

Äldste sonen ska tomta hos några bekanta, så han behöver väl lite hjälp att ordna klädseln och även lite moralisk stöttning.
renate
Jag är klar nu ,kokte och grillerade skinkan provsmakade den och skulle spela bingo (brukar jag inte göra)men somnade framför tv'n,har vaknat precis och varit ute med hunden,det hade snöat lite,allt är tyst och fridfullt.Nu skall jag går och lägga mig,god natt alla ni som är vaken förutom tomten.
Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon