EKLO
Ni som bor i Göteborgsområdet och vurmar för rosor - köper ni bara på nätet, eller finns det handelsträdgårdar i området ni tycker är riktigt bra?

Själv har jag varit i den i Vävra på väg till Marstrand, det var väldigt fint, men jag har normalt sett inte tillgång till bil.

Finns det andra dit man kan ta sig med buss?
Eva i Höga
Du kan ju ta bussen till Rödbo plantor på Hisingen - nära där jag bor. Jag har faktiskt aldrig köpt rosor där men de har rosor och mycket andra växter också.
Bassam
Hej

Ofta anställa plantskolor människor som kan inte trädgård för att spara pengar.

H: Bassam
Eva i Höga
CITAT (Bassam @ 11-03-2010, 21:54) *
Hej

Ofta anställa plantskolor människor som kan inte trädgård för att spara pengar.
H: Bassam

På Rödbo Plantor kan man alltid fråga ägaren, han är alltid där.
EKLO
Tack för tipset - Rödbo har jag varit på flera gånger, jättebra handelsträdgård. Men är det verkligen rosorna man köper där? Funderade på om det fanns något mer "rosberömt" ställe i Göteborgstrakten som jag kan ha missat - dit rosvurmarna beger sig?
fiffiförgätmigej
Jag tycker att Mölnlycke garencenter är jättebra. De har trädgårdsmästare anställda som kan besvara alla frågor, stort utbud och det är säkert inga problem att beställa en viss sort om så önskas. Det ligger dessutom centralt om man vill åka kommunalt.
flouee
Kolla Florinska rosenträdgården, http://www.florinskarosengarden.com/
Vet inte om det går att åka med buss, men rosor lär de ju ha smile.gif
Bee
Särö Trädgård vid Vallda Trekant är ett bra rosställe. Det går att åka buss dit men det är ju utanför Göteborgs kommun. Dom har ett stort rosutbud, bla mycket Austinrosor. Ett toppenställe att bli inspirerad av. Svårt att gå därifrån tomhänt.
GrönAnna
Nilssons i Särö (Gamla Särovägen) har ett stort utbud, kunnig personal och det går bra att åka buss dit (Blå express, tror jag)
Danne031
Vad tycker folk om trädgårdsforum i Landvetter?
(visst heter det så...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon