xlxl67
Det skulle vara lite kul om ni lade ut 2 av era egentagna favorit-djur/växt/naturbilder och beskrev varför. Tycker själv det är väldigt inspirerande att ta del av vad andra ser i foto/djur/natur...
Platinum
Här är den djurbild som är min personliga favorit hittills, tänker då inte speciellt på ekorren som sitter på min växthusvägg utan den lille gynnaren som slagit sig till ro därunder.
xlxl67
Ja denna bild är helt fantastisk! smile.gif

Moderligt, rörande även om kanske "ekorren?" mest ser det som en ultimat tillflyktsplats.
Myosotis
Nu tar jag två bilder lite på måfå bland dem som redan finns i mina album här. Min absoluta favorit hänger på väggen här men jag orkar inte scanna den. Skulle jag tänka efter och kolla igenom alla mina bilder skulle jag aldrig kunna bestämma mig för bara två.

Svampen fascinerar mig pga den osannolika formen, mården var en upplevelse att komma den så nära och kunna ta bilder på den.

pejori
Å!!! en rolig bildtråd till!!! bravo.gif
Fladdermusen är helt underbar. tummenupp.gif
Mården ser ut att ta siesta ju... giggle.gif
skogstroll
jag tycker den är rätt fin... grönt mot rött och kolla hans stirrande ögon....
[attachment=47994:hoppa.jpeg]
foxylejdy
Denna älskar jag.. Tagen under en ridtur en sommarkväll..

[attachment=48001:Hertigen1.jpg]
Ingela i Segersberg

Starungar[/b
Vi har flera bohål i väggarna i huset och just denna kull kunde jag se växa upp på nära håll

[b]Mickelina
en halvtam räv som var hos oss då och då i höstas. Hon tyckte om fallfrukten under päronträdet.

Olle A
Ingela, vilken fantastisk bild på starungarna! bravo.gif

Jag säger som Myosotis, att välja ut de två bäste bilderna jag har tagit genom alla år blir helt omöjligt. Däremot tror jag att de här två är mina bästa rådjursbilder hittills i vinter.

[attachment=48010:R_djur.jpg]
[attachment=48011:Mamman.jpg]

Olle
xlxl67
Helt enormt starka bilder!! Blickarna hos djuren är helt fantastiska. bravo.gif

Det behöver inte vara ngn antalsbegränsning (så kör på bara) utan var nyfiken på bilder som ni tycker extra mkt om samt historien bakom. Kvalitet o sånt spelar ingen roll. Ska försöka hitta några själv nu... smile.gif
Olle A
Okej, då tar vi en som inte hör till de kvalitetsmässigt bästa men som jag gillar ändå. En eftermiddag i februari, när jag kom hem från jobbet, kom faktiskt mina vänner och mötte mig på stigen från busshållplatsen upp till huset.

[attachment=48015:R_djur3.jpg]

Olle
Ingela i Segersberg
CITAT (xlxl67 @ 12-03-2010, 20:57) *
...

Har du inga egna favoritbilder? Jag vet ju att du har många fantastiska fjärilsbilder bl.a.
xlxl67
Olle: Oj ser sagolikt ut! Sådant mottagande vill jag också ha när jag kommer hem efter jobbet
Här kommer lite magiska ögonblick från mig.

[attachment=48024:1.jpg]
Är intresserad av ormar så blev inbjuden till ett reptilhus. Höjdpunkten var när de släppte ut en stor monokelkobra (Naja kaouthia) på det varma betonggolvet. Uppåt 2 meter.
Trodde väsandet på de naturfilmer jag sett var pålagt men denna orm visade vad som gällde.
Hit men inte längre! Stod 2 meter ifrån men fick defintivt respekt för det vilda livet...
En speciell dag med allt från varaner, flygande hundar till gabonviperor, mambor och boomslang.

[attachment=48025:4.jpg]
Hagtornsfjäril i Göteborg? Ett försök är det värt ivf. Hittade en liten insluten vildvuxen äng och väntade en bra stund. Totalt isolerad från omvärlden och så plötsligt syns ngt stort vitt ganska skyggt i den höga vegetationen...

[attachment=48026:5.jpg]
Parksnäckan som hade lite höjdskräck... Denna vackra snäcka tog sig upp på räcket men vad skulle den göra sedan?
Ingela i Segersberg
Så bra att du fixade det med bilderna.
pejori
CITAT (xlxl67 @ 12-03-2010, 18:22) *
Helt enormt starka bilder!! Blickarna hos djuren är helt fantastiska. bravo.gif

Det behöver inte vara ngn antalsbegränsning (så kör på bara) utan var nyfiken på bilder som ni tycker extra mkt om samt historien bakom. Kvalitet o sånt spelar ingen roll. Ska försöka hitta några själv nu... smile.gif

Håller med.
Det kan inte bli för många bilder. tummenupp.gif
Så roligt att titta på era alster.
pejori
CITAT (xlxl67 @ 12-03-2010, 21:52) *
Synd att det inte går att ta bort inläggen innan!?!?! Är inte riktigt säker på hur man egentligen lägger in bilder här ohmy.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=90948

kör på xlxl67 tummenupp.gif

Kommer bildadressen före texten i inlägget och du vill ha den efter,så markera bildadressen och dra med musen och släpp på "rätt plats" (bra om man skrivit först och lägger in bilden efteråt)
pejori
Lägg muspilen på "hem" längst upp till vänster, så kommer "kontakta oss" fram. tummenupp.gif
Monarda
Här är två av mina favoriter.
Rådjuret som helt orädd mumsade i trädgården och som hade sitt lilla kid med sig.
[attachment=48110:P7110222a.jpg]

Och gråsparvarna som inte kunde sluta bada när dom upptäckte nya fågelbadet.
[attachment=48111:P1010170b.jpg]

Ingela i Segersberg
Fantastiska bilder, Monarda. bravo.gif
Platinum
Det är verkligen svårt att välja ut bara två favoritbilder när man knäpper massvis med kort dagligen, några kollage med diverse djur/växt/natur-motiv kommer här som jag tidigare använt till Mosaic monday.

pejori
Å så fina bilder av både Monarda och Platinum bravo.gif bravo.gif
Olle A
Instämmer! bravo.gif bravo.gif

Olle
xlxl67
Grymma bilder! Den blå jungfrusländan överst är ju en av sommarens skönhetsupplevelser då den fladdrar omkring som en stor turkosgrön tuss på fuktängarna. En större tussvariant av metallvingesvärmaren.
Eva i Höga
Så fina bilder! Jag är avundsjuk på alla som KAN, själv fixar jag inte så bra, har nog inte tålamod. sweatingbullets.gif
skogstroll
ja som sagt man har ju flera favoriter fast kanske på olika vis smile.gif Den här är jag rätt glad över också

[attachment=48124:P7120018.JPG]
Ingela i Segersberg
CITAT (skogstroll @ 17-03-2010, 10:20) *
ja som sagt man har ju flera favoriter fast kanske på olika vis smile.gif Den här är jag rätt glad över också

[attachment=48124:P7120018.JPG]

wub.gif Åh, så söt! wub.gif
skogstroll
ja han e söt... han blev lite luddigare än de andra kisseungarna så han fick kallas Tusse smile.gif
zissi
Skogstroll: Hur gammal är denna lilla sötnos då wub.gif
lisan
Blev intresserad av ditt fågelbad Monarda.Var har du köpt det eller har du gjort det själv? Blev lika intresserad som fåglarna på bilden. tongue.gif
skogstroll
CITAT (zissi @ 17-03-2010, 15:35) *
Skogstroll: Hur gammal är denna lilla sötnos då wub.gif

ja oj det har jag glömt det var ett tag sen, och Tusse fick en ny familj!
Monarda
CITAT (lisan @ 17-03-2010, 16:12) *
Blev intresserad av ditt fågelbad Monarda.Var har du köpt det eller har du gjort det själv? Blev lika intresserad som fåglarna på bilden. tongue.gif

Köpte det för några år sedan i en trädgårdsbutik. Det är gjort av någon slags stenmassa och rätt så tungt, foten och själva badet är delar var för sig och på hösten får man kånka in det för det tål inte vintertemperatur. Priset var runt en tusenlapp men det var värt varenda krona och är en verklig favorit i trädgården.
Platinum
Vilket charmtroll du visade där skogstroll
xlxl67
CITAT (Eva i Höga @ 17-03-2010, 10:06) *
Så fina bilder! Jag är avundsjuk på alla som KAN, själv fixar jag inte så bra, har nog inte tålamod. sweatingbullets.gif

Betraktelsen eller historien bakom bilden är lika intressant som bilden självt eller om det är ett "tekniskt mästerverk." Så när man väljer en bild så ärdet bara att känna efter och förmedla;)

Ska försöka hitta några till nu...
Ingela i Segersberg
[attachment=48194:DSC03522.jpg]
En av mina bästa bilder får bli den här talgoxen, som är på väg att landa för att ta en jordnöt.
Snöstjärna
Och så blir det en snöstjärna som jag hittade, när jag var ute och fotade tidigare i vintras. Jag vågade knappt andas då jag tog bilden, för jag var rädd att flingan skulle ramla ner från grässtrået den satt fast på.

pejori
Men vilka bilder du tar Ingela!!!!! bravo.gif
Snöstjärnan är ju helt otrolig att se. bravo.gif

Vad du än gör, se till att kopyrightskydda dina bilder, så otroligt vackra dom är. tummenupp.gif
Ingela i Segersberg
Tack ska du ha, Pejori thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon