Full version: En elefants födelse
Eva i Höga
http://www.dumpert.nl/mediabase/656611/d1d...eboorte_tv.html
Vet inte om det funkar med länken men jag har gjort ett försök. Helt fantastiskt!
Aqvakul
Så fräckt! wub.gif thanks.gif

en verkligt "brutal" händelse...
Ingela i Segersberg
Fantastiskt att se! thanks.gif

*Stintan*
WOW!
pejori
Otroligt vacker upplevelse.
Visst är naturen fantastisk.
Tackar för den länken. thanks.gif
Gossen Ruda
Tack för den titten. Fascinerande att se floden av blodblandat vatten som vällde ut. Det där med att ungen måste sparkas igång som en gammal moped låter bekant, tror det är vanligt. Lite passande musik? Baby elephant walk.
Uggi
Det är otroligt vad all skapelse är fin, även om det ser brutalt ut, men med en moders omtanke.
Eva i Höga
Visst är det vackert! Trodde kanske att en del skulle tycka det är otäckt men ville ändå visa hur fint det är i djurens värld där mamman vet precis vad hon ska göra.
Biggan_
Fantastiskt att se! Tack för länken!
zissi
En mors kamp...så fint... wub.gif
pejori
Man nästan kände hennes förtvivlan, över att ungen inte kom igång. blush.gif
Började nästan gråta, när hon försökte lyfta den med snabeln. -cry-.gif
Jag är blödig, jag vet.. dunno.gif
anne-li i olofstorp
UNDERBAR!!!! smiley_small_hug.gif sweatingbullets.gif thanks.gif
Sussie F-Flower
Underbart gripande och samtidigt Hjärtskärande filmsnutt...!!! w00t.gif wub.gif Trodde nästan att hjärtat skulle stanna på mig... blush.gif

Jag tycker att det är helt otroligt att dom har en sådan kapacitet, elefantmammorna, att dom "väcker liv" i sina ungar som inte visar några som helst livstecken.

OM jag skulle få leva ett liv till efter detta liv, så skulle det nog få bli som en Elefant!!! tummenupp.gif yes.gif
-Helt klart!!!!

Tack för den!!!

CITAT (pejori @ 12-03-2010, 21:37) *
Man nästan kände hennes förtvivlan, över att ungen inte kom igång. blush.gif
Började nästan gråta, när hon försökte lyfta den med snabeln. -cry-.gif
Jag är blödig, jag vet.. dunno.gif

-Jag också...!!!! -cry-.gif
Berith
Kollade inte länken... sleep.gif

...men lärde mej häromdan att elefanter är dom enda däggdjur som inte kan hoppa. Har jag inte reflekterat över förut... g.gif
Carl
Great
Aqvakul
En av de mest fascinerande filmsnuttar jag sett ... wub.gif
Red Top
Helt underbart! wub.gif Tack för den länken Eva i Höga! kompiskram.gif

Lite nervöst blev det när elefantbebisen inte kom igång. -fear-.gif Men det löste ju den stora mamman med bravur. Tänk att så stora djur kan vara så försiktigt eleganta.
Anki på Öland
-cry-.gif hör bara pratet, ser ingen film. Det är bara en vitt där filmen borde vara....
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon