Full version: Cyklamen
rosita
Kan jag ställa ut min cyklamen i halvskugga under sommaren? Jag har äntligen lyckats klara en cyklamen hela vintern utan att ta död på den. Förut har jag klarat att hålla dem vid liv 3-4 veckor, så därför vill jag att den ska ha det så bra som möjligt och jag kan tänka mig att den skulle må bra av att stå utomhus. Vad säger ni?
anne-li i olofstorp
jag har alltid miina cyklamen ute på sommaren, dom står där det är morgonsol, och sedan skugga hela dagen.....
Funkar alldeles utmärkt!
4:an
Samma här...jag gräver ner dem under granen där skuggan vandrar under dagen! Sedan i höstas grävde jag upp dem planterade dem i krukor och njöt av dem hela vintern på den inglasade balkongen och nu till våren skall de ner under granen igen...blir större och större hela tiden! Jättefina! Lycka till!
Bassam
Hej
Det är bättre om du behåller Cyklamen inne. .
H:Bassam
Eva i Höga
Cyklamen trivs bäst ute under sommaren i halvskugga/skugga. Den vissnar ner men får den stå ute skjuter det upp nytt och den är fin när det är dags att ta in den igen. De vill gärna ha det lite svalt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon