Full version: jonsered
Nettan8
För ett tag sen köpte jag en motorsåg av märket Jonsered, modell cs2234S.
Jag är så jäääädra besviken på denna maskin, den startar bara när den själv tycker det passar. Har haft den inlämnad men de säger bara att den funkar som den ska. Nu är jag så trött på denna skitsak att jag funderar på att lämna tillbaka den för gott.
Hur funkar detta då,, är det mitt ord mot deras (inköpsstället)? Hade ju ej lämnat in den om jag hade ansett att den fungerar som den skulle.
mojan
Konsumentköplagen gäller väl?
Den kan jag förstås inte men ungefär så här tror jag: Om något är sönder ska butiken få chans att reparera varan. (Hur många gånger? 1-3?)
Fungerar varan ändå inte får man lämna tillbaka och få pengar tillbaka.
Kvitto förstås. Kan vara på annat sätt om det är rea, begagnat etc.

Det finns säker de som kan detta bättre men så tror jag.

Inte ska det väl behöva argumenteras om detta.
Lycka till!
Nettan8
Jag hoppas att det är så.
Har redan lämnat in den en gång och de testade att köra den några sekunder och ansåg att inget var fel på den. Jag har då en annan åsikt då jag kört lite längre med den. Jag köpte den på rea så det är det som kan fälla mig kanske, men jag hoppas verkligen inte det!
zippoo
Jag vet inte riktigt hur det är med om du borde få lämna tillbaka den eller inte, men ett bra tips är att inte "fråga" om du får lämna tillbaks den utan säg att du SKA lämna tillbaka den! Det brukar fungera lite bättre då smile.gif

Var inte allt för snäll och mesig alltså utan se det mer som en självklarhet att du får lämna tillbaka den
Nettan8
CITAT (zippoo @ 14-03-2010, 20:47) *
Jag vet inte riktigt hur det är med om du borde få lämna tillbaka den eller inte, men ett bra tips är att inte "fråga" om du får lämna tillbaks den utan säg att du SKA lämna tillbaka den! Det brukar fungera lite bättre då smile.gif

Var inte allt för snäll och mesig alltså utan se det mer som en självklarhet att du får lämna tillbaka den

Då så,, då ska ja minsann gå med bestämda steg in och säga att "nu åker den tbax"! Så får jag köpa en som funkar hela dagen och inte bara när den vill.
Tack för svaren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon