HelenJ
Idag såg jag årets första liljebagge! Så här tidigt har jag aldrig sett dem förr. Och i år är det extra konstigt, för det finns absolut inget grönt i min trädgård att äta. Allt är dolt under minst 3 dm snö. Så hur i all världen...?

Nåja, det var en mycket kort vår den fick uppleva... devil.gif cool.gif
Piccante
CITAT (HelenJ @ 13-03-2010, 22:26) *
Idag såg jag årets första liljebagge! Så här tidigt har jag aldrig sett dem förr. Och i år är det extra konstigt, för det finns absolut inget grönt i min trädgård att äta. Allt är dolt under minst 3 dm snö. Så hur i all världen...?

Är du helt säker på att det var en liljebagge då? Finns några liknande baggar.
HelenJ
Japp. Med tanke på hur många jag tagit kål på varenda sommar så...
Peztis
"... mycket kort vår..." rotfl.gif
KarinSKARA
Huva, här är en halvmeter snö sedan 3½ månad, det har inte varit någon möjlighet att krafsa i jorden för att få dem till ytan i kylan, som andra snöfattiga vintrar.
Fasar hur det skall bli i år. Får nog gräva upp lökarna och glömma odling av denna växtgrupp -cry-.gif
Helen i Piteå Zon 5
Usch och fy vilket tråkigt vårtecken med liljebagge sad.gif
Sussie F-Flower
CITAT (HelenJ @ 13-03-2010, 22:26) *

-VA??? fear.gif -Redan???
Bra att du hann ta ihjäl den... crazy.gif det är ju inte det lättaste alla gånger...

(Kan Liljebaggar överleva i skyddat läge eller är det något ägg som har kläckts så här tidigt...?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon