Tirres
Förra året var jag alldeles för sen och det fanns bara sena sorter med dålig resistens kvar. Är det någon som har koll på när butikerna i Sthlm (kanske är samma för hela landet) brukar få in sättpotatisen? I år ska jag ligga i startgroparna tidigt.
Åsa, mälardalen zon 2
Det borde redan ha börjat droppa in i butikerna och om det inte gjort det dröjer det nog inte många veckor.

Om du ska till trädgårdsmässan i Älvsjö kan du ju även shoppa där ex. Larsviken är med iår igen, och de har ett hyfsat stort utbud av sättpotatis ifall man vill testa något annat än de vanliga sorterna.

Man kan läsa om deras sorter i deras webbutik

http://www.larsviken.se/shop/shop.aspx

(De verkar även vara återförsäljare åt Graines Beaumaux numera hoppas de har med lite av det fröutbudet på mässan jag skulle vilja ha bönan guldmarie (goldmarie) som Runåbergs slutade sälja för många år sedan för den gillade jag.)
M i Mälardalen (zon 2)
Plantagen hade fått in en del i torsdags såg jag, så det finns redan i butikerna
Tirres
Då ska jag ta mig till någon butik i veckan. Tack!

Hoppas hitta någon rolig och god potatis i år.
malarmaster
Redan planterat för nypotatis.satt i hinkar med lite tur skörd i maj.sättpotatis finns sedan några veckor i butik åtminstone här i södern(småland).Ulf
Aqvakul
I Skåne har det funnits tidig sättpotatis sen 2-3 veckor tillbaks...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon