Köpte en julros till julen,en vit,mycket snart märkte jag att bladen vissnade allteftersom de kom upp.Bladen är gröna o friska men vissnar ner,har en silvergrå beläggning.Växten skjuter upp nya blad ,gröna o friska men sen förtvinar de.Någon som vet vad det kan vara????Tacksam isf.Tänkte plantera ut den till sommaren.
octachoron
14-03-2010, 12:34
Julros trivs inte inomhus, de brukar inte se bra ut efter en tid i det varma och torra inomhusklimatet.
Ok.har tänkt på det ,får nu hoppas på att den överlever trots allt tills jag kan plantera den därute.Tack!
Jag köpte en liten julros på Kistamässan i torsdags och hon rekommenderade mig att ställa den svalare, ca 15-18 grader, och ljust. När det sedan går så planterar man ut den. Så nu står min i källaren under extrabelysningen och jag hoppas att den klarar sig.
Har ställt min svalare nu ,jag hoppas på att vi klarar våra Julrosor ,har min bakom en gardin i ett NV fönster.Håller tummarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.