hur stora fötter har en tio-åring ungefär? I cm? Försöker göra barnsockor men vet inte hur stora dom borde vara... ålder 8-12 år. nån gisssning på hur långa fötterna borde vara?
Min 12-åring har storlek 43 .
som tio-åring hade han nog 40-41 .
Jo, jag vet att han har extrema fötter för att vara 12 .
Men bara för att jämföra , dom kan ha väldigt olika storlekar 10-åringar.
uj... tror inte barnen som ska ha dom här sockorna har så stora fötter... kanske ålder 7-10 är bättre tänkt. Men asch, jag får väl höfta lite. =)
Till pojke eller tjej?
Min 10-årig pojke har stl 37, men hans jämnårig kompis har 34-35!
jag och några vänner ska skicka några sockor och vantar och mössor till ett barnhem i Nepal, så det kan vara lite olika åldrar och både tjej och kille. Självklart kan det då vara lite olika storlek, men det som mest konfunderar mig är hur proportionerna borde vara. Bredd på fot i förhållande till längd och så... Har bara gjort ett par sockor tidigare och dom var till mig. Tror jag går ner till någon butik på stan och tjuvkikar på sockor för barn och försöker bilda mig en uppfattning om proportionerna.
Aqvakul
15-03-2010, 07:20
Barn i Sverige har nog större fötter än barn i Nepal...
Hej igen
15-03-2010, 07:37
tack!

Nu stickar jag ju inte utan nålbinder men det blir definitivt en bra hjälp!
Meriona
15-03-2010, 08:21
Utan att vilja kapa tråden så såg jag en underbar dokumentär på Kunskapskanalen om barn (och vuxnas) slit i Himalaya i lördags kväll. Och vad du än skickar Fny, så är det nog välkommet, det var mycket som INTE fanns.
Simplicity
15-03-2010, 08:24
Min tioåring har oxå storl 37 just nu. Men han är stor för sin ålder. Skulle gissa att 35 är mer normalt. Men sockor ska nog ha lite växmån.
CITAT
Utan att vilja kapa tråden så såg jag en underbar dokumentär på Kunskapskanalen om barn (och vuxnas) slit i Himalaya i lördags kväll. Och vad du än skickar Fny, så är det nog välkommet, det var mycket som INTE fanns.
tack!

(om nån annan känner för att bidra också så är det bara att hojta till)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.