Eva i Norrköping
Har ni fått några trädgårdsböcker i julklapp? Jag fick Rimfrost och trädgårdsdrömmar av Hannu Sarenström. Ja, jag fick den inte av honom, det var min ömma moder som gav mig den. Men vilken härlig liten bok! Jag kan bara utbrista som Hannu: Så underbart!!
Tommy
Tja... trädgård var det väl inte men jag fick en svampbok så att jag törs ta mer än kantareller i skogen smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Inga trädgårdsböcker men jag fick "Historiebok för kakälskare".
Hannele
Fick "Kinesisk trädgård" av Elisabeth Svalin av maken wub.gif
och en underbar tomte med spade av min lillasyster.
syrran
Fick Stora trädgårds boken, ICA bokförlag av sonen. wub.gif
Tingstäde
Fick Terence Conrans & Dan Pearsons "The Essential Garden Book" av min enda och kära dotter - ett helt enormt praktverk med hur mycket inspiration att ösa ur som helst. Mycket handlar om trädgårdars "makroestetik". Att rekommendera!
tongue.gif wub.gif
Tingstäde
Kajsa
Av maken fick jag Botanica ROSOR Encyklopedin oh så lycklig jag blev
för den, somnade med den i natt. Till och med de Kanadensiska rosorna
fanns med. Och så vackra bilder. Lycka!
kryddan
Jag fick en bok om krukväxter och en annan, som jag just nu inte minns namnet på sad.gif Skäms! Nåja, Krukväxtboken har jag redan bläddrat ett antal timmar i. Kanonbra!
Annki
Om man somnar med Botanica får man antingen nackspärr eller platt näsa! Den väger väl 4 kg ungefär?

Jag fick inte en enda bok... men snart är det födelsedag. Och då står Karin Berglunds senaste högst på önskelistan! Och får jag den inte, så tänker jag köpa den alldeles själv. Men jag tänker inte läsa den i sängen. I sängen är pocket bättre. Inte så hårda att få i ansiktet när man somnar! tongue.gif
Kajsa
Jo jag överlevde, antar den ramlade över i makens säng och han
muttrade säkert i sömnen smile.gif
Nutten
Två trädgårdsböcker; Klippa buskar och häckar & Farliga och ofarliga växter smile.gif Sedan har jag fått andra böcker också, men dem rabblar jag någon annanstans
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon