Full version: Uthyrning
Mariahär
Hej!

Jag undrar om någon vet om det finns chans att hyra ut ett växthus? Vi har ett på 130 kvm som vi inte kommer att ha möjlighet att använda oss av, men är inte helt säkra på att sälja det är det bästa. Finns det något tips på vart man kan vända sig för att hitta en "hyresgäst"? Tittade lite på blocket, men där var det dött. Kanske finns någon tidning/internetsida/etc som vänder sig till västra götaland om odling etc. Är inte så insatt!

Tacksam för svar!
theseraphim
130 kvm....du kanske bör överväga att hyra ut det i delar dvs dela upp ytan och hyra ut det styckvis så du kan ha typ fem totalt som delar. 130kvm är i största laget för en amatör och i minsta laget för en seriös odlare.
Peztis
Du skrev Blocket, att det var dött... Hade du själv lagt in annons eller kollade du efter andras annonser?

Jag tror inte så många ens har tänkt tanken på att man skulle kunna hyra ett växthus! Jag har det då inte, i alla fall.

Serafens förslag är bra, att dela upp det! Kanske med en liten sittplats i mitten så att det blir lite socialt också? Lite koloni-tanke... smile.gif
Mariahär
Hej!

Att dela upp det är en bra idé! Det enda negativa med det är att det kanske blir mycket "spring", men det är egentligen bara trevligt om det används!

Om blocket.. jag har inte lagt ut någon annons själv, utan bara sökt. Det var en hel del som ville sälja/köpa mindre växthus och folk som sökte efter fönsterglas för att bygga, men ingen som önskade hyra. Det kanske är så som du säger att det inte är någon som har tänkt på att det går! smile.gif Jag får väl slänga upp en annons och hoppas på det bästa!

Tack för svaren smile.gif
susanneedgren
CITAT (theseraphim @ 15-03-2010, 17:30) *
130 kvm....du kanske bör överväga att hyra ut det i delar dvs dela upp ytan och hyra ut det styckvis så du kan ha typ fem totalt som delar. 130kvm är i största laget för en amatör och i minsta laget för en seriös odlare.

Tycker detta låter som en utmärkt idé.

Kollo i växthuset, det låter ju helt underbart.

Dessutom, om du hyr ut till flera så blir det nog mer pengar totalt också.

Berätta hur det går sen

JRo
Hej!
På alternativ.nu finns många intresserade av självhushållning. En annons där kanske skulle ge napp!
Lycka till!
susanneedgren
puffar...

vill veta hur du gör!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon