Sussie F-Flower
Finns det någon som odlar krasse...? Vanlig blommande klätterkrasse...
Isåfall önskar jag din/er hjälp... smile.gif

Jag håller på att så just nu, med självplockade frön från 2008. Trodde att det var massor med frön innanför varje skal men jag hittar bara ett... g.gif Har dom torkat ihop sig i en klump eller är det bara ett frö i varje "kapsel"?

Bifogar bild som är lånad på nätet.
smiley_small_hug.gif

Blev något fel med bilden. Här kommer den igen, hoppas jag.
Platinum
CITAT (Sussie F-Flower @ 15-03-2010, 16:23) *
Finns det någon som odlar krasse...? Vanlig blommande klätterkrasse...
Isåfall önskar jag din/er hjälp... smile.gif

Jag håller på att så just nu, med självplockade frön från 2008. Trodde att det var massor med frön innanför varje skal men jag hittar bara ett... g.gif Har dom torkat ihop sig i en klump eller är det bara ett frö i varje "kapsel"?

Bifogar bild som är lånad på nätet.
smiley_small_hug.gif
Blev något fel med bilden. Här kommer den igen, hoppas jag.

Ser precis ut som indiankrassen jag brukar så. Fröerna man skördar sitter ofta ihop 2 och 2 eller 3 och 3 och varje sådan del är ett frö, i storlek som en torkad gul ärta ungefär. De är bara att peka ner i jorden som de är, varje kapsel ger upphov till en ny planta.
Sussie F-Flower
Ok! Tack så mycket för din hjälp! smiley_small_hug.gif
Är det kanske för tidigt att så dessa nu? När brukar du så dina frön?
Irene_L
Jag brukar direktså mina.
Här kan du läsa om krassen i min fakta-blogg:

http://blomster-tips.blogspot.com/2009/11/...olum-majus.html
Sussie F-Flower
CITAT (Irene_L @ 15-03-2010, 16:49) *
Jag brukar direktså mina.
Här kan du läsa om krassen i min fakta-blogg:

http://blomster-tips.blogspot.com/2009/11/...olum-majus.html

Tack Irene!!! smiley_small_hug.gif Har du ALLT i din blogg??? giggle.gif giggle.gif
Då väntar jag med dessa frön ett tag till... Vill ju inte ha lianer i hela huset.. laugh.gif
Ang. Petuniafröerna wub.gif som jag fick av dig, är det för tidigt för dom också, tror du?
Irene_L
CITAT (Sussie F-Flower @ 15-03-2010, 17:02) *
Tack Irene!!! smiley_small_hug.gif Har du ALLT i din blogg??? giggle.gif giggle.gif
Då väntar jag med dessa frön ett tag till... Vill ju inte ha lianer i hela huset.. laugh.gif
Ang. Petuniafröerna wub.gif som jag fick av dig, är det för tidigt för dom också, tror du?

giggle.gif Allt har jag inte men det har blivit en hel del...
Petuniafröerna skulle jag så nu. Jag har sått mina och dom har kommit upp. Men det är ingen fara ..du hinner. Jag har bara lite svårt att hålla mig!
Sussie F-Flower
CITAT (Irene_L @ 15-03-2010, 17:06) *
giggle.gif Allt har jag inte men det har blivit en hel del...
Petuniafröerna skulle jag så nu. Jag har sått mina och dom har kommit upp. Men det är ingen fara ..du hinner. Jag har bara lite svårt att hålla mig!

thanks.gif Nu är petuniafröerna också i jorden.... wub.gif laugh.gif

Håll tummarna nu!
(Nu har jag sparat ner din sida, Irene! yes.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon