Eva i Skåne
Jag har en vanlig traditionell julgrupp med hyacinter och julstjärna mm, men vad jag tycker det är roligt att det kommit en moderniserad variant också. Inget ont i de traditionella grupperna, de hör liksom julen till, men jag köpte en annan typ och gav bort.
Den var liksom luftigare unsure.gif . Låga knubbiga hyacinter, grön låg växt och suckulenter, stenar, mossa med "snö" och på ett glasfat. wub.gif

Jag har en bukett med fina rosor och mimosa bredvid mig. Det luktar ljuvligt wub.gif . Jag fick den av min man i namnsdagsgåva igår!!! Vet inte vad som tagit åt honom. Han som knappt kan komma ihåg födelsedagar biggrin.gif
*Felix matte*
Den här fick vi wub.gif
Nutten
Själv har jag gjort egna grupper med huvudsakligen växter jag fått från jobbet! En traditionell och tre lite ovanligare varianter smile.gif
Nutten
Förresten, jag har stått i kassan ett flertal gånger och rullat in alla dessa julgrupper. Ibland var man inte så glad när de i växthuset hade gjort en sådan kombination att den var nästintill omöjlig att slå in. T ex med pinnar som sticker upp på konstiga ställen, lösa stenar mm fyrkantiga krukor med vassa hörn, oregelbundna former, en jättehög växt bland mängder med låga, gigantiska julstjärnor. Listan kan göras lång! Fast visst var det roligt ändå smile.gif
renate

Jag har fått den här av mitt älsta barnbarn. rolleyes.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon