Full version: Bevattning
kbr
Hej håller på att planera min nya trädgård och jag har börjat kolla på bevattningssystem.
Har hittats Cardenas som värkar mest intresserad. Nu är det så att vi har kommunalt vatten så jag tänkte försöka använda dagvattnet så mycket som möjligt. Vattnet kommer att samlas upp i en 1000 liters vattentunna som jag kommer att höja upp.

Hur högt bör jag höja upp den för att få ett bra tryck?
Kommer jag kunna andvända mig av gardens dropslang som man gräver ner?

Här kommer lite fakta jag hittade Men det är svårt att veta om det måste kopplas till deras egna vattentimer?
http://www.gardena.se/Uploads/pdf/1389_se.pdf

MVH Karin
theseraphim
hur högt upp beror på vad du ska använda, ska du ha tex spridare o dylikt så behöver du nog bygga ett torn:-) skämt åsido ska vatten kunna spruta 2 meter rakt upp så måste även behållaren minst stå två meter upp om jag inte minns fysikens lagar helt fel. Ska du bara ha droppslang så behöver den inte vara så där jättehögt upp men dock inte i marknivå. Bäst är att höra med en Gardena certad butik där säljarna har internutbildning.
Bassam
Hej

Jag tycker att systemet behöver inte mycket tryck.

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon