Simplicity
16-03-2010, 22:36
Jag har efter flytt till ny bostadsort, skilsmässa, barn med kroniska sjukdomar, nytt äktenskap, osv, tappat bort det där med att vårda mina vänner... I ärlighetens namn har jag inte heller så mycket gemensamt med mina barndomsvänner heller och det var längesedanjag umgicks med dem.
Jag har massor av bekanta, ungefär två stycken jag kan ringa och ta en fika med och ingen jag kan lura med ut på en kväll på byn...
På en liten ort är man nästan hänvisad til de människor som finns, på gott och ont. Man lär sig umgås med alla.
Det nätverk av damer i min ålder jag tillhör är dock i en annan fas i livet än vad jag är och det gör mig uttråkad och ibland frustrerad. Det handlar mycket om makens fina jobb, investeringar i de stora husen, hur välartade barnen är osv. Just nu tar det sällskapet bara energi ifrån mig... vad gör man då? Uthärdar och hoppas att man lär sig fördragsamhet? De kommer aldrig att bli nära vänner till mig eftersom ajg känner mig väldigt annorlunda i det sällskapet och närvaron bygger på medlemsskap.
Min fråga till er är,- hur finner man nya vänner i vuxen ålder?
Inga från Närke
16-03-2010, 22:53
Gå med i någon förening på orten eller i grannorten. Är man i behov av vänner (väninna) kanske man kan hitta dem där.
Personligen har jag varit aktiv i olika föreningar som Hyresgäst och Villaägarföreningen och där finns en del kurser m.m. som man också får
stort utbyte av. Kanske finns där du bor. Kolla i lokalkatalogen.
Finns väl även föreningar/träffar om dina barns sjukdomar (men det kanske du inte är intresserad av) där kan man få många vänner med samma problem och utbyta tips m.m.
Anmäl dig till någon kurs nu det börjar ju nu till våren.
netaave
16-03-2010, 23:09
Kunde inte sagt det bättre själv eller sök andra forum på nätet om saker du är intresserad av, jag har genom mitt dansintresse fått massor av nya vänner via nätet som jag sen träffat på danser och olika evenemang i landet.
Finns inte folk från odla som bor i närheten av dig t.ex.?
*Stintan*
16-03-2010, 23:25
Man snubblar över dom Irl eller på nätet och märker direkt om det om det stämmer.
Farbror Blå
16-03-2010, 23:31
Detta är välan en bra start?
Gå med i ett forum säger folk, det är ju det du HAR gjort=)
flera landsändar av Odla har mer eller mindre regelbunddna träffar , det kanske är nåt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.