Full version: Börja motionera..
diva&hero
Tänkte så här:
Behöver verkligen börja motionera mera, även om jag går med hundarna så blir det inte samma sak. Är ute efter mer flås. Ev viktnergång = +.

Ensam ger jag upp lätt, tänkte om nån vill vara med? Så kan vi peppa varann..?

Tänkte ta snabba promenader med vovvarna och använda min fina ,typ oanvända, crosstrainer. Kanske lite träningsvideor, har en och annan från I Form.
Förut gick jag på F&F, men det är jobbigt att åka fram och tillbaka eftersom passen inte går hand i hand med arbetstider.

Tips mottages tacksamt!

Ps Jag börjar idag med en promenad i det underbara vädret, på med bra musik, med hundarna. Nackdelen är att det är snorhalt på vägen..
ängsvädd
Jag skulle verkligen behöva röra på mig mer. Har tappat allt flås. Promenader skulle jag vilja komma igång med, men det är så tråkigt o gå ensam. Hundpromenader är suveränt - det blir lite intervallträning med stopp när hunden behöver nosa.

Kul tråd du startat!
Meriona
Jag tycker det är underbart att gå ensam. blush.gif Ingen som pladdlar så att jag inte hör fåglarna och ingen som går fortare än jag som har ont.

Aqvakul
ska försöka få lite struktur i promenerandet, nu när det blir vår... mer cykla ska det också bli...

Kör trapptestet: 5 våningar = 80 trappsteg i snabb takt utan att svimma...
diva&hero
Jo jag tycker också om att gå ensam, man går när man vill och vart man vill.
Men min tanke är att man kan peppa varandra genom forumet och komma med tips och annat kul som kommer med det hela. Tankar mm.
Vi bestämmer inget absolut utan tar det som det kommer.
Nu ska jag ta en promenad innan jag har delegering på jobbet (trots semester i dag) ,har pluggat lite till det. Blir nervös fast jag klarat av det åtta år i rad..
Ut i solen! coolgleam.gif

CITAT (Aqvakul @ 17-03-2010, 11:00) *
ska försöka få lite struktur i promenerandet, nu när det blir vår... mer cykla ska det också bli...

Jag brukar ta vartannat steg i trappor, ibland i snabb takt. Känns bra tills man stannar upp vid dörren till brukaren, sen ska man försöka prata också.. Då är det bara tre våningar. Typ dör av andnöd..
zissi
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2010, 11:00) *

rotfl.gif sweatingbullets.gif En bra början Aqva!
skogstroll
CITAT (Meriona @ 17-03-2010, 10:33) *
Jag tycker det är underbart att gå ensam. blush.gif Ingen som pladdlar så att jag inte hör fåglarna och ingen som går fortare än jag som har ont.

yes det är skönt... att bara höra fågelkvitter och man rensar hjärnan... till slut blir det som ett gift att gå (fast just nu är jag slö... men hoppas liva upp mig till våren) whistling.gif
Fny
Jättebra med en pepptråd för mer träning! Pepp pepp på er allihop!

Jag har alltid tränat på ett eller annat sätt men på grund av dittan och dattan har det inte blivit så vansinnigt mycket sista månaderna. Framförallt känner jag att jag har tappat nästan all kondis - för två år sedan kunde jag jogga en mil och hade som mål att inom två år kunna jogga mig igenom en hel marathon. Nu, två år och en utmattningsdepression senare klarar jag med nöd öch näppe av att jogga 2-3 km. Suck. Men jag var faktiskt ute nyss och joggade i kylan och halkan! Och ja, det var jävligt ansträngande. Men är så glad att jag faktiskt kom ut!

torvan
Jag var jätteduktig att gå långpromenader i somras när jag var på landet.
Sedan kom hösten och jag la av.
Men så kom jag i gång i november och nu har det blivit ett måste.
Efter middagen (som jag alltid lagar crazy.gif) reser jag mig upp och går ut.
Utan att tänka, för då blir det inte av.
Perfekt då slipper jag både disken och att somna i soffan efter maten whist.gif torvan
diva&hero
Idag tog jag en långis med hundarna, men fy fasen vad jobbigt det var att gå.. Slaskigt och blött. Två steg fram och ett bakåt kändes det som.. Mycket bättre väglag igår, fast det var halare.
Men sak samma, ut måste man ju med vovvarna, men jag kan ju inte påstå att det var nån tempo i det hela i dag, däremot har jag nog tränat rumpan för en vecka framåt. giggle.gif
Passade på att plocka björkris längs vägen, det blev en krans.
Kolla här ullis pyssel

Gå ner i rullisten en bit, har lite annat före..
Fny
hörrni jag vet att det är ett litet brott mot nätetiketten att på ett forum hänvisa till ett annat forum, men i det här läget så måste jag bara rekommendera er att gå till det här träningsforumet. Rekommenderas starkt för er som vill börja motionera mer, det är mycket trevligt folk där som är uppmuntrande och det är för alla typer av folk. Vill du ha sällskap härifrån så kom och hitta mig, jag heter Fny även där. There is only one Fny liksom! tongue.gif
Platinum
Jag har då minsann varit duktigt nu när vägarna blivit snö- och isfria och börjat cykla till jobbet, 9km åt vardera hållet. Blir bra det, för de benmusklerna man hinner bearbeta lite kommer nog väl till pass sen när snötäcket försvunnit och tjälen gått och det är dags för beredning av nya land.
Fny
Ojoj, ja det var duktigt! tummenupp.gif
Bra med cykling... Måste byta sadel på min men sen ska jag också börja cykla, har 8 km in till stan så det är ju en bra sträcka, och dessutom över helt öppet landskap så vinden brukar vara ordentlig. Nästan bara motvind, såklar! Karln min gav sig på att cykla igår efter att ha använt bilen hela vintern... Fan vad han klagade och gnällde över hur jobbigt det va! giggle.gif Tyvärr tappar man ju väldigt fort i kondition när man inte är igång... SKa bli intressant att se om han har träningsvärk idag...
diva&hero
Fny: Ska kolla in forumet! Tack för tipset.

Platinum: Vad duktig du är, 9 km. Jag är alldeles för lat för det, åtminstone på morgonen, hem från jobbet skulle gå bra. Jag har 1,5 mil enkel väg.
Eller lat och lat, jag är typ medvetslös på mornarna.. Så här vintertid är jag bortskämd av min mamma, hon kommer och rastar hundarna åt mig på mornarna, jag släpper ut dom på tomten bara innan jag åker till jobbet.. Hon vet hur trött jag är. Så går jag en promenad efter jobbet. Men senare i vår så kommer hon bara när jag börjar sju. Är lite piggare nu när det är ljusare.
Idag har jag donat en massa hemma, sytt och grejat.. Kolla här om ni vill.
Ha en trevlig kväll!
/ Ullis
Motti
Räcker att se alla muskelknuttar på tv så är man ju totalt slut sen giggle.gif Men tanken är god smile.gif
Fny
ÅÅÅÅÅÅH vilken skön morgon! yahoo.gif Släpade mig ut i morgonsolen och joggade fyra km, såååå skönt! Och när jag kom hem körde jag ett styrkepass som lämnade mig helt slut... Men ojojoj så skönt det är nu efteråt... myyyyys.... smiley_small_hug.gif
diva&hero
Nä, vad duktig du var!!!
Fy f_n, har inte hunnit med nåt speciellt senaste dagarna..
Iofs, har hjälpt mamma att flytta, så det blir ju en del motion. Men annars har jag ätit mindre gottis och mindre portioner med mat.
Vägde mig i morse, -2 kg på två veckor! Det är bra, matsmältningen kommer igång nu när jag äter ordentligt igen..
Fny
CITAT
Vägde mig i morse, -2 kg på två veckor! Det är bra, matsmältningen kommer igång nu när jag äter ordentligt igen..

bravo.gif skitbra ju! För min del stretar kroppen emot nå enormt så en viktnedgång på 2 kg känns väldigt avlägsen, det är så svårt med de där sista envisa kilona...

Men hörrni, ska vi alla göra ett ryck idag! Någon form av träning, vare sig det är promenad, jogging, styrka, dans eller vad ni nu gillar att göra! Kom igen, idag gäller det! Helg imorrn och vi vet väl alla att man tenderar att äta lite lyxigare över helgen, så det kan behövas ett ordentligt träningspass såhär på fredagen. Kom igen kom igen! *hurtig* bravo.gif kompiskram.gif
Fny
Hur har det gått för er idag? Nån som antog utmaningen? kompiskram.gif
Själv tvingade jag mig igenom ett styrkepass på en halvtimme här hemma, trots riktigt dåligt humör. Är nöjd med att vara trött i musklerna, och nöjd att jag inte sket i träningen bara för att jag var på dåligt humör. Men fortfarande på dåligt humör, tyvärr. =( Dansade en sväng tidigare idag också, körde teknikövningar. Svettigt värre, trots att rörelserna är så små.... små, koncentrerade och hemskt ansträngande. Så jag kan nog ge mig själv godkänt idag ändå. yes.gif

Så, få höra vad ni har gjort! Inte rört er idag? Ta en kvällspromenad!
Fny
Hörrni jag skrämde väl inte bort alla från den här tråden genom att vara lite hurtig? ohmy.gif Kan iallafall meddela att jag idag INTE kommer träna ett jota, för det är visst min tur att bli förkyld nu. *snörvel*
diva&hero
giggle.gif Fny! Jag blev inte avskräckt!! Tvärtom. Har bara inte hunnit göra några inlägg.. Dock tjuvläst lite snabbt..
I veckan som gått har jag jobbat varje dag och samtidigt hjälpt mamma flyttstäda.. Har varit riktigt tröttsamt faktiskt.. I går hade jag första fria kvällen på ett tag och då låg jag med en riktigt envis huvudvärk, inte migrän men..
Har fortsatt ätit mindre, rört på mig mer mm. = - 3,5 kg!!! Är så glad! Fast i kväll unnar jag mig lite mer godis! Jag bantar absolut inte. Om jag är sugen på nåt så äter jag en bit, men behöver inte mula i mig..
Nu ska jag umgås med gubben också, har knappt sett honom i veckan.. sad.gif
/ Ullis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon