KÄRA DAGBOK: ÄNTLIGEN SNÖ!
DEN 17 DECEMBER: Flyttade till vårt nya hus i Motala. Vad vackert det är i Östergötland. Jag
kan knappt hålla mig tills trakten bäddas in i gnistrande vit snö.
DEN 18 DECEMBER: Motala är den vackraste platsen på jorden. Åkte runt i Motala och på den
närmaste slätten och såg några hjortar. Tänk, så graciösa de är. Det måste vara de vackraste
djuren i hela världen. Vilket paradis jag har kommit till. Frugan och jag älskar den här trakten.
DEN 19 DECEMBER: Jaktsäsongen på hjort börjar när som helst. Fast jag skulle aldrig kunna
tänka mig att skjuta ett så vackert djur. Hoppas det snöar snart. Jag älskar den här platsen.
DEN 20 DECEMBER: I natt snöade det. När vi vaknade låg allting inbäddat i vitt. Det såg ut som
ett vykort. Vi gick ut, drog in den friska luften, borstade av bilen och jag skottade uppfarten.
Sedan blev det snöbollskrig (jag vann) och när snöplogen kom förbi var det bara att börja om att
skotta. Vilken vacker plats. Jag älskar Motala!
DEN 21 DECEMBER: Mera snö i natt. Jag älskar det här. Snöplogen vräkte upp ny snö på
uppfarten, men det är bara bra med lite motion.
DEN 22 DECEMBER: Mera snö föll i natt. Det kom så mycket att jag inte kunde ta mig till
jobbet. Jag är trött på att skotta nu. Förbannade snöplog!
DEN 23 DECEMBER: Mer av den vita skiten föll i natt. Jag har fått blåsor i händerna av all
snöskottning. Jag tror att snöplogen lurar runt kurvan och kommer dånande så snart jag har
skottat uppfarten helt ren. Idiot!
DEN 24 DECEMBER: Ha en inihelvete God Jul! Det har förstås kommit mera snö! Får jag tag i
den där jäveln som kör snöplogen ska jag strypa honom, det svär jag på. Jag fattar inte att dom
inte använder mera salt på vägarna!
DEN 25 DECEMBER: Mer av den vita skiten kom i natt. Vi har varit inomhus i tre dagar nu,
frånsett då jag gått ut för att skotta efter snöplogen. Bilen är begravd under ett ton snö. Minst.
SMHI säger att mera snö är på väg, minst någon decimeter. Vet dom där jävlarna på SMI hur
mycket jag måste skotta för att få bort "någon decimeter"?
DEN 26 DECEMBER: SMHI hade fel som vanligt. Vi fick fyra decimeter av den vita skiten i natt.
Med den här takten kommer det inte att vara snöfritt förrän i juli. Killen som körde snöplogen
fastnade i snön och kom och ringde på vår dörr. Han frågade om jag hade en snöskyffel att låna
honom? Sedan jag berättat att jag haft sönder sex skyfflar allaredan av att skotta den vita skit
som han vräker upp på vår uppfart, slog jag sönder den sjunde skyffeln över skallen på den
jäveln!
DEN 4 JANUARI: Äntligen tog vi oss ut ur huset. Åkte till ICA och köpte mat och på väg tillbaka
krockade jag med en hjortjävel. Det blev skador för flera tusen på bilen. Dom där jävla djuren
borde skjutas allihopa!
DEN 3 MAJ: Tog bilen till Volvohandlaren i centrala Motala. Tror ni inte att bilen håller på att
rosta sönder på grund av allt jävla salt de häller ut på vägarna. Sådant borde förbjudas!
DEN 10 MAJ: Flyttade till Italien. Jag kan inte förstå hur någon enda jävla människa vill bo i
Sverige i allmänhet och det där jävla Östergötland i synnerhet! Aldrig mera Motala!