evachris
Hej!

När jag ska köpa jord så finns det ingen planteringsjord så nu köpte jag icas ekologiska blomjord.

Läste att det finns hönsgödsel i den. Kan jag förstöra mina småplantor av aubergine och chilli? Är det för kraftigt? Det står inte vilket kväveinnehåll den har så jag kan inte gå efter det. Detta är andra omplanteringen jag gör av dessa växter.

Den första omplanteringen blev i kogödsel på påse för det var det som vi hade hemma och då fick jag inte heller tag på någon planteringsjord.

Jag vill så gärna få bra plantor som kommer ge mycket skörd och jag vill gärna göra rätt.

mvh
Eva-Christin
theseraphim
Har ingen erfarenhet av ICA´s egna jord men överlag så är Ekojord relativt kraftig o fyllig som Bengt Fritofsson hade uttryckt det, blanda upp den med lite vanlig jord så blir den lite tryggare för småplantor om du är osäker.
Bassam

Hej

Du har rätt de är inte bra till små plantor som behöver inte mycket gödsel och de har små rötter som kan skada, men du kan plantera dom i ( såjord ) sen du kan omplantera de på den här jord.

H:Bassam
evachris
Tack!

Jag ska plantera om dem igen. Det får såjord blandat med kogödsel på påse.

mvh
Eva-Christin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon