Irene_L
I lördags började Milla halta på sitt vänstra ben och idag har vi varit till veterinären med Milla och det var som jag trodde. Hon har fått sheltiehäl på det vänstra benet. Så nu blir det att göra på samma sätt som vi gjorde med det högra. Hon har nu bandage och vi ska dit om två veckor, torsdag den 1 april.

Över bandaget har jag "strumpan". Då kommer hon inte åt bandaget och slipper ha kragen som hon inte gillar!

Milla är en sån härlig sheltie...hon var så glad att få komma till djursjukhuset. Direkt vill hon in dit och sen ville hon fram och hälsa på djurskötaren och veterinären. Det är så härligt att hon är så glad och inget skygg!

Här sover hon så sött.....sååå trött
herkules
hoppas att allt går bra!
smiley_small_hug.gif
Sussie F-Flower
wub.gif På första bilden tyckar jag att ser ut som att hon tänker: -Men vad äär det här, matte??? Ska det verkligen vara så här??? crying.gif (titta på öronen...)

Och på den andra bilden...: -Jahaaa....? -det ska väl vara så här då.... d010.gif

-Lillgumman! wub.gif Hoppas att det inte blir så långdraget för henne!

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif till er båda!
zissi
Neeeej, så jobbigt för er alla crying.gif men ni har ju erfarenhet av att den här behandlingen fungerar så då är det ju värt det smiley_small_hug.gif trostar.gif

[attachment=48170:hund_hos_veterin_r.gif]
*Stintan*
Men fy va jobbigt, hoppas hon blir bra fort wub.gif
Myosotis
Neej! trostar.gif Stackaren. Men vad gulligt att hon blev glad över att få träffa veterinären! wub.gif
Meriona
Så tråkigt, men det gick ju så bra sist, så det här fixar hon! tummenupp.gif yes.gif
sqrulan
Stackars lilla Milla, ge henne en puss på nosen från mej=0) Hon är så underbart vacker, snygg, fin, gullig........ wub.gif
Inga från Närke
CITAT (Irene_L @ 18-03-2010, 18:58) *
I lördags ......

Milla är en sån härlig sheltie...hon var så glad att få komma till djursjukhuset. Direkt vill hon in dit och sen ville hon fram och hälsa på djurskötaren och veterinären. Det är så härligt att hon är så glad och inget skygg!

Samma med Nemo när vi åker för att gå på rullbandet och simma så springer han in i "akvariet" som jag kallar det innan de hinner och sätta på flytväst m.m. Det är ju tur att han tycker det är kul. Vi åker var 5-te vecka för träningen.

Synd om Millan men det gick ju bra förra gången så vi får hoppas det gör det nu också. Lycka till.
pejori
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-03-2010, 21:10) *
wub.gif På första bilden tyckar jag att ser ut som att hon tänker: -Men vad äär det här, matte??? Ska det verkligen vara så här??? crying.gif (titta på öronen...)

Och på den andra bilden...: -Jahaaa....? -det ska väl vara så här då.... d010.gif

-Lillgumman! wub.gif Hoppas att det inte blir så långdraget för henne!

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif till er båda!

Håller med där. tummenupp.gif
Men matte, den sitter på fel ben ju???
Men ok, sätter du den där, ska den nog vara där, bara att gilla läget.

Men nog tycker man att det räckt med ett ben, inte båda.
Maximal osis och synd för Milla, då hon måste ta det piano ett tag till.
Håller tummar för, att det fixar sig denna gång också. tummenupp.gif
Biggan_
Neeej, så tråkigt! trostar.gif Stackars Milla! smiley_small_hug.gif
...och jobbigt för hela familjen klart! Hoppas på god bättring!
Irene_L
thanks.gif för alla goa kommentarer!

Igår fick vi åka tillbaks till djursjukhuset för hon vägrade att stödja på benet. Då la dom om ett nytt bandag och den här gången när hon stod upp och lite lösare. Så nu verkar det funka och hon stöder på benet! Så det är bara att fortsätta ha koll på henne sweatingbullets.gif

Vi fixa det ju förra gången så det ska väl gå den här gången också! yes.gif
Rosmarin
Säkert ska ni väl fixa det här en gång till!

Så sött att hon var glad att få komma till djursjukhuset. wub.gif
Linn Carlsson
Vad är definitionen på sheltiehäl? Har aldrig hört detta innan trots att jag har tre stycken och alla har de skadat sina bakben då de är mer vilda än tama och att vissa linjer i rasen har skörare stomme än andra. En hund har hälsenan släppt på flera gånger och knäskålen lika dant.

Det är jobbigt och krävs mycket rehabilitering...

Lycka till!!!
Irene_L
Sheltiehäl eller Slipped tendon som det heter är att det blir en lägesförändring i en sena i hasleden. Hälsenan halkar fel och hunden haltar men efter några sekunder hoppar den rätt igen och hunden kan gå som vanligt igen. De kanter vid skåran där hälsenan ligger är för låga och senan hoppar över kanten. Har hunden fått det på det ena benen är det rätt vanligt att den får det på andra benet också och det är det Milla fått.

Veterinären har berättat att det finns många olika grader av sheltiehäl. Ofta måste man operera och fixera senan så den inte hoppar iväg. Milla har ju haft det på det högra bakbenet och hade det också lindat. Då blev det en förhårdnad, en fibros, och det är den som håller senan i chack. Det har hållit väldigt bra så jag hoppas att det blir så med det vänstra benet också. Veterinären sa också om det inte skulle hålla så är det bara bra att ha gjort så här. Skulle det bli en operation så har han då mer att sy i när man korigerar senan. Det är väldigt skönt för denna veterinär är väldigt kunnig inom detta område!
zissi
Mitt i allt elände är det ju suveränt att ni hittat en sådan kunnig och intresserad veterinär. tummenupp.gif idea.gif wub.gif
Wilmer
Lilla tösen! Så gulligt att hon gillar sin veterinärstation wub.gif Vi håller tummar tassar och tår en gång till kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon