Maria H
18-03-2010, 23:36
Har ohyra på mina pelargoner som jag inte fullt ut lyckades få bukt med förra sommaren. Trodde de var väck men såg nu att det fanns kvar några rackare på ett fåtal pellisar.
Köpt Provadopinnar men - kan jag sticka ner dem i samband med omplanteringen som det också är dags för? Pinnarna innehåller ju även näring - det blir inte för mycket av det goda om de samtidigt får ny näringsrik jord?
Maria H
Åsa, mälardalen zon 2
19-03-2010, 17:29
Jag skulle inte stoppa ner såna pinnar i nyomplanterade växter de bör nog få chans att rota sig först om det är akut att få bort krypen så skulle nog jag gå över med Provado sprayen (El. såpvatten ifall det är något lättbekämpat typ bladlöss) istället.
Hej
Före om plantering kan du lägga hela växt i hinken som har vatten som är 42 gradar varm till halv timma och efter 14 dagar från om plantering, du kan lägga PROVADO i jorden.
H:Bassam
Maria H
19-03-2010, 22:39
Tack!
Ante mig... Nej inte akut, då blir det omplantering imorgon också väntar jag med pinnarna några veckor!
Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.