Full version: Ladda upp foton
Harvey
Lyckas inte lägga upp foton i mina album. Jag har ingen behörighet för denhär typen av filer står det. Jag har ju helt vanliga jpeg bilder..? Förminskade är dom dessutom.
Behöver en pedagogisk förklaring på hur jag gör för att lägga in i album, och lägga in i inlägg. Har mac med safari och firefox.
Eva i Höga
Önskar jag kunde hjälpa dig man jag kan inte förklara hur jag gjorde när jag la in en bild i mitt album, det lyckades bara till slut. Men om du söker här i Support finns det flera vägledningar. Lycka till!
Harvey
Jag söker och söker. Snart gråter jag. Finns ingenting mer frustrerande än när datorn inte vill som jag. Har förminskat, provar att klippa o klistra, att ladda upp i albumet, att ladda upp i inlägg, att dra in i ett inlägg, inget funkar. Kan ni se mina gamla album eller är dom avaktiverade? Hittar ingenting om hur man aktiverar gamla albium helelr.
Tycker det kunde finnas en tråd som steg för steg beskriver detta med foton och vad som kan vara fel.
Berith
Att lägga in i album kan jag inte men så här gör jag när jag lägger in bilder i inlägg direkt från min dator:

Precis nedanför skrivrutan här så står det "Bläddra" - där letar jag reda på bilden direkt på datorn. Klickar "Ladda upp" och sen på "Hantera uppskickade filer" (där det förhoppningsvis nu finns en bild). Där väljer jag "grön nånting" (kryss?) och bilden (om den är under 1000k) hoppar upp till skrivrutan.

Bilden lägger sej alltid främst i rutan, och sen väljer du om du vill skriva före eller efter bilden.

Förhandsgranska och se om det blev som du tänkte dej! tummenupp.gif
Harvey
Det är där det inte vill sig för mig. Jag väljer bilden och laddar upp och då säger den att jag inte har behörighet att lägga upp filen. <nu sitter jag vid makens pc, och tro på fan, det funkar. Eller? Jag kan bara säga, jävla skit-mac, det har inte varit annat än bekymmer sedan jag fick min.[attachment=48178:IMG_0131.jpg]
Micke E
CITAT (Harvey @ 19-03-2010, 08:57) *
Lyckas inte lägga upp foton i mina album. Jag har ingen behörighet för denhär typen av filer står det. Jag har ju helt vanliga jpeg bilder..? Förminskade är dom dessutom.
Behöver en pedagogisk förklaring på hur jag gör för att lägga in i album, och lägga in i inlägg. Har mac med safari och firefox.

Har själv samma problem nu och igår!
Funderar på om de kan bli förstora i Kb inte i pixtels, om det är det som spökar.
Minskade en bild till 1024x768 den är på 540Kb, skall reducera den till under 200 Kb och se.
Så där!! Nu fungerade det!!!!
Men det vart ju dålig kvalitet!! Testar på nytt en 'stor', jepp då fungerar det med en bild!!
Tror det är något fel på någon inställning på servern, eventuellt om det är timeout tiden.
Med andra ord, tar det för lång tid att få upp bilden så avbryts uppladdningen.
Notera detta är hypoteser men prova ladda upp en liten bild på max 100Kb först och testa!!
SwedeHeart
CITAT (Micke E @ 14-04-2010, 05:52) *
Har själv samma problem nu och igår!
Funderar på om de kan bli förstora i Kb inte i pixtels, om det är det som spökar.
Minskade en bild till 1024x768 den är på 540Kb, skall reducera den till under 200 Kb och se.
Så där!! Nu fungerade det!!!!
Men det vart ju dålig kvalitet!! Testar på nytt en 'stor', jepp då fungerar det med en bild!!
Tror det är något fel på någon inställning på servern, eventuellt om det är timeout tiden.
Med andra ord, tar det för lång tid att få upp bilden så avbryts uppladdningen.
Notera detta är hypoteser men prova ladda upp en liten bild på max 100Kb först och testa!!

Hade också lite problem med uppladdning. Först när jag förminskat bilden till 304 kb och 930x624 pixlar så fungerade det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon