Full version: Idioten har bakat
Carl

Har genom åren försökt att baka bröd någon gång vart tredje år alltid misslyckats fast jag klarar av att laga all annan mat. Bullarna blir hårda och smakar jäst äckliga.
Idag lyckades jag hurra! Använde vete mjöl special med högre protein halt. Frukost bullarna mjuka höga fluffiga goda.Smakar nog bra tom i morgon. Kan tillägga att jag använde receptet på påsen. Jag är nöjd
Sussie F-Flower
-Va kul! tummenupp.gif Grattis till dina goda bullar! biggrin.gif
Motti
Har du hushållsmaskin ska du knåda degen lääänge minst 20 minuter,då utvecklas degtrådarna som gör att degen håller ihop,jäs hellre för mycket än för lite och två gånger en för degen och en för bakverket.
Carl

Körde med elvisp i 10min. Vispen höll på att brinna upp är bara på 190W. Måste köpa en på 350W
Motti
He he !ja du får skaffa tyngre maskiner giggle.gif själv har jag en husållsassistent,vad man ska tänka på är att minska mjölet när man kör med maskin det går inte år lika mycket som vid handbakning.Stäng gärna av imellan och känn på degen den ska släppa kanterna,ska du baka bullar i form så kan gärna degen vara lite lösare,ett litet tips från mig är att slå i en tsk bakpullver till en halv liter vätska men bara till bullar dom blir luftiga och mjuka av det flirting.gif
Eva i Höga
Grattis Carl till det lyckade baket! Bra att du inte gett upp utan försöker igen, du ser det lyckas så småningom!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon