|
Full version: Google chrome
Nu har jag laddat ner Google Chrome för att testa. Jag använder fortfarande Internet Explorer som min huvudwebbläsare. Jag ville testa för jag har problem att öppna en del sidor på nätet - dock inte Odla. Jag säger bara - vilken skillnad. Nu öppnar jag problemsidorna och surfar med världens fart.
När jag frågat runt om mina problem har jag fått klart för mig att många kör med dubbla webbläsare. Jag kan verkligen rekommendera att ni testar om ni har problem.
Eva i Höga
19-03-2010, 17:11
Jaså, kan man ha dubbla webläsare?  Så duktig är jag  när det gäller it-världen.
Platinum
19-03-2010, 17:17
Google chrome funkar bra fast jag tyckte bättre om Opera, numer kör jag bara gamla IE igen eftersom det kom klagomål från somliga som lånade datorn och inte var vana med det annorlunda utseendet.
CITAT (Eva i Höga @ 19-03-2010, 17:11)  Jaså, kan man ha dubbla webläsare?  Så duktig är jag  när det gäller it-världen. Vem kunde ana att man kan ha dubbla - inte jag i alla fall. Jag trodde det var antingen eller tills jag fick tips när jag förklarade mina problem. CITAT (Platinum @ 19-03-2010, 17:17)  Google chrome funkar bra fast jag tyckte bättre om Opera, numer kör jag bara gamla IE igen eftersom det kom klagomål från somliga som lånade datorn och inte var vana med det annorlunda utseendet. Vad är fördelarna med Opera ? Jag vill gärna ha tips - kanske jag måste testa fler. Jag har testat Firefox men kom inte riktigt överens med navigeringen där - kanske jag gav upp för snabbt bara.
skånepåg
19-03-2010, 17:26
Hehe nice, själv är man gammal trogen firefoxare och chrome är bara typ 0,2 sekunder snabbare än firefox, sen har ju inte chrome alla fina tillägg
CITAT (skånepåg @ 19-03-2010, 17:26)  Hehe nice, själv är man gammal trogen firefoxare och chrome är bara typ 0,2 sekunder snabbare än firefox, sen har ju inte chrome alla fina tillägg  Ja det var ju det jag märkte - 0.2 sek. snabbare  CITAT (skånepåg @ 19-03-2010, 17:26)  Hehe nice, själv är man gammal trogen firefoxare och chrome är bara typ 0,2 sekunder snabbare än firefox, sen har ju inte chrome alla fina tillägg  Vilka tillägg menar du - kanske jag missade det i Firefox.
Huggorm
19-03-2010, 17:37
CITAT (Alba @ 19-03-2010, 17:34)  Vilka tillägg menar du - kanske jag missade det i Firefox. Främst är det väll tilläggen för att filtrera bort annonser, reklam och spam, det är åtminstone vad jag uppskattar mest med Firefox. Men jag har faktiskt google chrome installerat, det följde med ett annat google-program som jag installerade för ett tag sedan. Jag har inte testat det ännu dock
Platinum
19-03-2010, 17:42
CITAT (Alba @ 19-03-2010, 17:21)  Vad är fördelarna med Opera ? Jag vill gärna ha tips - kanske jag måste testa fler. Jag har testat Firefox men kom inte riktigt överens med navigeringen där - kanske jag gav upp för snabbt bara. Det enda jag kan säga är testa om du vill. Vad man tycker om i programvaruväg är högst individuellt så jag vill faktiskt inte påvisa eventuella fördelar/nackdelar hos fri programvara då jag tycker det är bättre att man prövar sig fram...att jag tyckte om webbläsaren Opera betyder ju inte automatiskt att andra tycker om den.
Jag har också google chrome och är väldigt nöjd, den tar liksom mindre plats på skärmen så jag får ut så mycket som möjligt av min pyttelilla laptop...
skånepåg
19-03-2010, 18:15
CITAT (Alba @ 19-03-2010, 17:34)  Ja det var ju det jag märkte - 0.2 sek. snabbare  Vilka tillägg menar du - kanske jag missade det i Firefox. Det finns hur många som helst, fasst de bässta är ju Adblockplus som tar bort all reklam och massor av teman så det blir mycket snyggare sen finns Ju Greasemonkey med massor av script som förenklar surfandet ännu mer
Piccante
19-03-2010, 18:33
CITAT (skånepåg @ 19-03-2010, 17:26)  Hehe nice, själv är man gammal trogen firefoxare och chrome är bara typ 0,2 sekunder snabbare än firefox, sen har ju inte chrome alla fina tillägg  Google Chrome har kanske inte lika många men många väldigt bra tillägg. Chrome har en smart miniräknare som finns infälld i verktygsfältet men kan kopplas loss så den kan flyttas på skärmen. Man kan använda datorns siffertsangenter för att skriva i miniräknaren vilket gör den snabbare att använda än den ovanligt fula som finns i windows program. Chrome har även ett program som blockerar flashreklam, funkar jättebra på odla.
skånepåg
19-03-2010, 19:01
CITAT (Markus_H @ 19-03-2010, 18:33)  Google Chrome har kanske inte lika många men många väldigt bra tillägg. Chrome har en smart miniräknare som finns infälld i verktygsfältet men kan kopplas loss så den kan flyttas på skärmen. Man kan använda datorns siffertsangenter för att skriva i miniräknaren vilket gör den snabbare att använda än den ovanligt fula som finns i windows program. Chrome har även ett program som blockerar flashreklam, funkar jättebra på odla. Hehe ok nice, jo jag har läst på lite om chrome nu, när betan kom fanns inte adblock till den
Använder i huvudsak Opera som jag tycker är snabb och lätt att stänga ute spam o reklam i webbsidorna. Och att den är väldigt stabil och strular nästan aldrig. Explorer använder jag bara där jag måste. Till banken eller myndigheter med inloggning. Google chrome minns jag som en snabb webbläsare, likaså safari. Man får prova sig fram. Börjar en webbläsare strula så åker den i papperskorgen till förmån för någon annan. För mig är stabilitet det absolut viktigaste samt acceptabelt snabb. Och så skall den vara användarvänlig så jag kan göra dom inställningar jag vill utan att få huvudvärk.
CITAT (Markus_H @ 19-03-2010, 18:33)  Man kan använda datorns siffertsangenter för att skriva i miniräknaren vilket gör den snabbare att använda än den ovanligt fula som finns i windows program. Det kan ju jag också göra, på den fula i windows, använda datorns siffertangenter. Jag är firefoxare, kommer nog inte att byta. Men vissa sidor funkar inte på firefox, så då använder jag IE.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|