*Stintan*
Visst är det kul med innovativa människor tummenupp.gif så varför inte..... giggle.gif

http://www.reklamfritt.se/2010/03/19/snart...nka-i-rabatten/
Peztis
Såg att de sålde dem på Kistamässan förra veckan.

Det känns fortfarande främmande för mig att använda mitt eget urin, att sätta mig på den där "urinkannan".
Sonen lär nog dock mer ärn gärna befrämja gödningen av växterna, han drar så gärna ned brallorna i trädgården... biggrin.gif

Får nog lära honom att pinka i en speciell burk i trädgården så att man kan använda det. Känns konstigt nog mycket bättre.
Aqvakul
vettig grej, fast lite dyr..
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 19-03-2010, 18:17) *
vettig grej, fast lite dyr..

Jo men du spar ju in på gödningen så den kanske betalar sig snabbt flirting.gif
Platinum
Äsch det är väl bara att dra ner byxorna/gylfen och pinka i rabatten? giggle.gif Blir ju mycket billigare...

Vill man inte av moralskäl göra det så kan man alltid låna barn, barnbarn som inte lärt sig kutymen att så gör man inte. Känns lite som onödiga pengar att pinka i en kanna om jag får säga det själv.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 19-03-2010, 19:13) *
Jo men du spar ju in på gödningen så den kanske betalar sig snabbt flirting.gif

Använder redan en gammal vattenkanna..
Eva i Höga
På jobbet springar killarna runt knuten på ett par ställen och pinkar. Jag har sagt till dem att vi kommer att få en otrolig växtlighet runt husen - om det inte blir övergödning förstås!
Inte skulle jag köpa en så dyr kanna till guldvattnet, har redan kannor till det som funkar utmärkt.
*Stintan*
Jag tyckte mest det var en rolig pryl och visst känns det både onödigt och dyrt.
Peztis
Fast OJ vad mycket onödiga och dyra prylar man har omkring sig - denna är ändå rätt vettig. Fast eg går det ju lika bra att kissa i en Turkisk Yoghurtbruk - om ej lika snyggt.

Eva, om killarna pinkar på samma ställe så kan det få omvänd verkan - det kan bränna upp växtligheten totalt! Min framor hade ett sommarställe på Öland för en massa år sedan och där bestrålade alltid männen i famlijen samma buske - den dog...
Eva i Höga
Jo Peztis, jag försöker få dem att springa på lite olika ställen, men du vet karlar....
Anki V
CITAT (Peztis @ 19-03-2010, 20:00) *
Fast OJ vad mycket onödiga och dyra prylar man har omkring sig - denna är ändå rätt vettig. Fast eg går det ju lika bra att kissa i en Turkisk Yoghurtbruk - om ej lika snyggt.

Eva, om killarna pinkar på samma ställe så kan det få omvänd verkan - det kan bränna upp växtligheten totalt! Min framor hade ett sommarställe på Öland för en massa år sedan och där bestrålade alltid männen i famlijen samma buske - den dog...

På förekommen anledning får "mina" pojkar numera endast kissa på växtligheten när det regnar laugh.gif

Det tar minst en sommar innan gräsmattan hämtar sig....

/Anki
Peztis
Undrar vad som skulle hända här i familjen om man införskaffade en "guldvattenkanna" (skulle i så fall vilja ha en GUL vattenkanna!). Mannen skulle ALDRIG bidra, sonen skulle GLATT göra det... själv har jag inte riktigt bestämt mig... Skulle kännas väldigt fjompigt att dra ned byxorna i trädgården och helkonstigt att kissa inomhus i en mugg/bytta och gå ut och tömma över i kannan.
Jag menar, jag vet hur det är att kissa i en mugg hemma som man sedan ska ta med till läkaren.
Fast det är väl en vanesak...
Bengalow
Har man hund, så vet man ju att urinering göder gräsmattan. Först blir det en gul fläck, där han pinkat, men efter en månad eller så, är det en stor buske med dubbelt så högt gräs som omgivningen. Det enda svåra är ju att lära hunden pinka på regelbundna platser.....Kanske man själv skulle börja slå en drill här och där. Bara inte grannfrun ser det - hon kanske börjar att flunka med ögonen.
Peztis
CITAT (Bengalow @ 22-03-2010, 22:02) *
Kanske man själv skulle börja slå en drill här och där. Bara inte grannfrun ser det - hon kanske börjar att flunka med ögonen.

Kanske hon kommer spendera mer tid ute i trädgården hon med? biggrin.gif
Bengalow
Nä, inte precis, men hon skulle nog slå sig för pannan, och uttrycka sig ungefär som kvinnan som klippte grisen: "-Så mycket väsen för så lite ull!"
Peztis
CITAT (Bengalow @ 22-03-2010, 23:01) *
Nä, inte precis, men hon skulle nog slå sig för pannan, och uttrycka sig ungefär som kvinnan som klippte grisen: "-Så mycket väsen för så lite ull!"

En man med självinsikt! Det var inte illa pinkat! biggrin.gif
gräsfritt
Att urin göder är naturligtvis rätt, men hur påverkar den rådjur. Den kanske fungerar lika bra som det dyrbara BLODMJÖLET.
hattstugan

Kan bara säga att Rådjur och Älg även Hare bryr sig inte det minsta om att det lukta urin! Har toahink och slår ut det på ett speciellt ställe och där har djuren sin stig i alla fall! Så det blir nog att fortsätta köpa BLODMJÖL!!
ingrid fuxwall
CITAT (Peztis @ 22-03-2010, 22:30) *
helkonstigt att kissa inomhus i en mugg/bytta och gå ut och tömma över i kannan.

Fast varför är det helkonstigt? Det är ju återvinning flirting.gif
rönnbäret
Återvinning är bra, kissar redan i en spann på kolonien smile.gif
Överbölingen
Håller på min rätt som tidigare kåsör i Allers Trädgård. Rätten att pinka var jag vill i trädgården. Är det regnväder så är det enklare. Jobbigt att knalla runt. Resten sköter hundarna.
RitRat
Jag har vattnat med guldvatten länge.
Men det skulle aldrig falla mig in att köpa en särskild vattenkanna för över 300 sek för det! Vill inte heller dra in en vattenkanna in i toaletten. Jag använder en enliters plastburk på toan och tömmer sen över i vattenkannan ute. Går hur bra som helst. Vill inte sitta i trädgården o pinka, känns o-privat....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon