Äntligen all snö borta på tomten härligt. Ser att påskliljorna har kommit upp lite. Nu är det vår!
Huggorm
20-03-2010, 11:26
Jäklar vad avundsjuk jag är.

Här är det visserligen bart på vissa söderslänter, men ute på öppen mark ligger det 40-50cm blöt kramsnö kvar. Det känns som om det kommer ligga kvar ända till midsommar i år.
Myosotis
20-03-2010, 11:54
Du kan få lite is och smutsig, blöt snö av mig om du vill.
Åh så avundsjuk jag blir. Här ser man inte minsta lilla tendens att våren är på väg.
Vi får bara mer och mer snö.
Vi har 70-80 cm snö på täkterna, och det dubbla där vi skottat upp. MEN i kanten mot huset har det tinat och där såg jag tulpanerna sticka upp idag!
Här har vi en hel del snö kvar men nu i veckan har det tagit på den ordentligt,snön på taket har rasat ner och ligger i drivor runt huset men nu går vi åt rätt håll äntligen
Här är det snart 10 cm nysnö på den gamla.
Grattis då kan ni åka skidor igen
Huggorm
21-03-2010, 17:38
CITAT (Carl @ 21-03-2010, 17:24)

Grattis då kan ni åka skidor igen

Precis vad man längtar efter så här i påsktider
Idag öppnade golfbanan med sommar greener.Kul
Snöflinga
22-03-2010, 10:10
Men jag är kvar

och åtskilliga fler, här i Örebrotrakten ... Men solen vräker ned och snödropparna tittar opp i rabatterna som vetter mot söder
CITAT (Snöflinga @ 22-03-2010, 10:10)

Men jag är kvar

och åtskilliga fler, här i Örebrotrakten ... Men solen vräker ned och snödropparna tittar opp i rabatterna som vetter mot söder

Precis min tanke när jag såg rubriken.
En Snöflinga finns kvar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.