Monarda
Mitt i pensésådden dök den här främlingen upp. Ogräs? Inte vet jag, men snabbt växer den och jag tror det är en knopp på gång. Någon som vet vad det kan vara?

[attachment=48256:P3210965.jpg]
Micke
Ser närmast ut som åkersenap eller någon släkting till den. Ettårigt fröogräs, sprider sig effektivt om man inte håller efter den. Ogräs och ogräs, tja, gillar man gula blommor så är det ju lätt att fylla rabatten med den...

Micke
mojan
Ogräs.
Tror det är Skelört.
Peztis
Oavsett så var det ett vackert bladverk!

Hur ser det ut idag? Är där en knopp?
Monarda
En knopp i mitten som antyder att blommorna kommer att bli gula. Åkersenap, som någon föreslog, tycker jag det inte ser ut som i alla fall.

[attachment=48396:P3260973.jpg]

[attachment=48398:P3260970.jpg]
Peztis
Har ingen aaaning men den verkar trivas enormt bra och den är sååå fin i sin grönska!!!
Olle A
Jag tycker att det ser ut som sumpfräne (Rorippa palustris). Det är i alla fall en korsblommig växt.

Olle
Monarda
Det skulle det nog kunna vara fast den har nog "knubbat" till sig lite tack vare att den står under lysrör. Kul i alla fall med en växt som man aldrig sett tidigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon