Kom hem med diverse grejor givetvis inte bara växter utan även en Muurikka elrök/ ugn som vi har stora förhoppningar på att kunna avnjuta många härliga måltider vid i sommar. Är det någon av er som använt den och kanske kan ge lite tips,råd om den eller tips på smarriga recept och marinader. Ville också köpt deras Wook men den hade givetvis tagit slut när man kommer så här sista dagen på mässan fast det var inte mitt fel utan jobbets. Får väl köpa den på nätet istället. Så blev det några härliga "veckade" betongkrukor också växter förstås.
Bla Klängliljerötter som jag är osäker på när det är lagom att börja dra upp inne - någon som vet och har några bra odlingstips på dessa det enda jag vet är att de ska planteras med rötterna vågrätt
Samma fråga gäller Daliaknölar när är det bäst att börja dra dem tycker att de ibland blivit så rangliga innan jag fått ut dem beror väl på att jag varit för ivrig och satt dem för tidigt kan jag tro
Gladiolus ska de dras inne först också eller sättas direkt i kruka ute fram i maj -juni
Blev många frågor och funderingar men hoppas på svar från ett som jag vet kunnigt forum