peter2v
Hej!

Köpte förra året en kaktus. Den är ca 26 cm hög, nedertill är den 5cm. Den står i en kruka med diameter på 12 cm som är 10 cm hög. Det var så jag köpte den. Var iväg hos plantagen idag och ser samma kaktus i en cirka 15 hög och 14 i diameter kruka. Hittade en annan kaktus i samma stora kruka, som jag vill plantera i en mindre kruka som är 13 cm hög och 13 i diameter. Fungerar det? Anledningen till att jag vill få ner den i den mindre krukan är att jag redan har 2 växter där. Hade varit fint att ha 3 växter i likadana krukor.

Hoppas ni hängde med!

tackar!

/P
evaisa
kaktusar vill växa i sand eller grus-blandning. Kaktusjord är inget bra. Det är för mycket mull i den.

men, krukstorlekar vet jag inte mycket om.

Men det viktigaste är ju att kaktusen mår bra....... å inte att krukorna är lika stora..... Är de bara av samma slag så gör det väl inget om någon är mindre/större?

Eva
Bassam
Hej
Jag tycker att den här storlek bra ( 15 hög och 14 i diameter ) eller 20cm hög och 16 diameter.

Obs i affären brukar ha sina växter i små krukor.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon