Christa
Impecta och en del andra har massor med frön till krukväxter. Är det någon som provat och fått bra resultat?

Intressant både att få tips på växter som blir bra och sådana som det inte lönar sig att försöka med.

octachoron
Pelargonfrön av förädlade sorter, i regel F1-sorter från fröföretagen, är väldigt lättgroende och ger fina plantor. Tar dock en tid för dem att växa upp.
Christa
CITAT (octachoron @ 22-03-2010, 18:24) *
Pelargonfrön av förädlade sorter, i regel F1-sorter från fröföretagen, är väldigt lättgroende och ger fina plantor. Tar dock en tid för dem att växa upp.

Hur lång tid tar det innan de börjar blomma?
Eva Hedström
Samma sommar för mig, jag sådde Blueberry Ripple ett år och fick 8 plantor. Sen dess har jag övervintrat den, det går bra.

Jag har även frösått palettblad och klockmalva, de växer på bra. De blir aldrig som köpta växter hos mig, lite rangliga och glesa jämfört med dem man köper färdiga. Men jag tycker det är kul ändå.

Förtydligande Blueberry Ripple är en pelargon
strandskatan
Jag har sått Jakaranda och de grodde jättefort och har en härligt frisk grön färg och verkar väldigt oömma. Klockmalvan har också kommit upp fint, och nu är Flitiga Lisorna på gång - allt frön från Impecta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon