|
Full version: Pysselbytet!
Okej mina pysslande vänner, här är den officiella tråden för det kommande pysselbytet. Här är reglerna!
1. Senast midsommar ska man skicka något egenhändigt tillverkat till den person man blivit tilldelad. 2. Inga svindyra saker. 3. Alla deltagare måste vara medvetna om att det man får kanske inte motsvarar i tid eller pengavärde det man själv skickat iväg. 4. Jag kan neka någon att delta om personen har varit medlem på odla väldigt kort tid och/eller är väldigt anonym, eftersom deltagande innebär att man får en adress till en annan odla-medlem.
Sista anmälningsdag är första april! Än så länge är vi fyra som är med i bytet, men jag hoppas på fler! Första maj lottar jag ut vem som ska skicka till vem.
Tycker ni att reglerna är rimliga eller är det något vi ska ändra eller lägga till?
De som hittills är med är: Fny Myosotis Eva-Helene Rosmarin
edit: skrev visst fel först, men självklart menade jag FÖRSTA april, inte sista april. =)
edit2: suck, ännu ett fel smög sig in, lottningsdatum ska ju självklart inte vara en hel månad efter sista anmälan, utan dagen efter, dvs andra april. Det var en rest från min tankevurpa när jag skrev sista anm. som sista april.
Inga fler? Men det är ingen fara, annars kör vi fyra bara.
Två dagar kvar innan det är dags!
Myosotis
30-03-2010, 16:07
Får jag fråga varför det är en månad mellan sista anmälningsdatum och lottningen? Tänkte om det kanske finns fler som inte är här så ofta som inte hunnit se tråden.
Men OJ, det blev visst fel! Först när jag skrev inlägget så råkade jag sätta sista anmälningsdag som sista april, inte första april, och därav blev lottningsdatum första maj..... Men självklart ska det inte vara så, lottningen blir andra april!!!!!
När det gäller att inte se tråden så tror jag att dom som ev skulle vara intresserade har sett den... Men om ni tycker vi ska vänta några dagar extra så säg till!
Myosotis
30-03-2010, 18:06
Jaha okej då fattar jag. Det blir jättebra! Jag vet att en hel del folk inte är så mycket här längre av olika anledningar, men det är svårt att veta om de tittar in efter påsk och vill vara med.
I morgon är sista anmälningsdag! Kom igen, är det ingen mer som vill vara med i pysselbytet?
Ursäkta förseningen, skulle ha skrivit igårkväll men somnade visst ifrån. SÅ! Nu har jag lottat! Pm till er är på väg...
Så, nu har alla fått pm! Kom ihåg nu att det ska skickas senast midsommar. Lycka till med pysslandet!
 Jag har redan fått mitt paket!!!!!!! Ett helt fantastiskt vackert målat ägg från Myosotis! Vänta, måste springa och fota det så får ni se, I'll be right back!
Nu är det midsommar i morgon så ni som inte har skickat era paket måste sätta fart!
Meriona
24-06-2010, 13:48
Och vi andra vill gärna se skapelserna! Jag tror att jag kan gissa vem som gjort din present Fny....
Kan nämna att jag kommer att skicka min imorgon...
Myosotis
25-06-2010, 09:12
Det kanske inte hinner fram riktigt före midsommar då...  Men det är ingen fara. Jag har inte fått något så jag antar att det kanske är till mig du ska skicka. Det ska bli spännande!
Reglerna säger ju att det ska SKICKAS före midsommar, så jaq tänker inte skämmas ett dugg. (Men faktum är att jag inte kommer skicka till dig, så jag är inte den enda som ännu inte har skickat iväg paketet!  )
Meriona
25-06-2010, 15:11
Hihi jag vet vem som ska skicka till Myo, men det tänker jag inte tala om, inte heller hur jag vet det.
Rosmarin
26-06-2010, 09:22
Jag har efter många om och men skickat iväg mitt paket. Igår. har som vanligt väldigt ont om tid nu när sommaren kommer. Dessutom var det strejk på posten när jag kom dit i onsdags för att lämna in mitt paket.  Ingen aktivitet alls med andra ord. Det är inte första gången detta händer och då är det bara att vänta tills de bestämmer sig för att återgå till arbetet. Vive la France... Den här gången tog det lyckligtvis bara två dagar.  . Nu kommer det ju att vara ganska tydligt för min mottagare vem det är som skickat ett paket från Frankrike, så jag har faktiskt skrivit avsändare. Inte så svårt att gissa vem det är ifrån i vilket fall som helst tänkte jag. Men vad det innehåller och vem som ska få det är och förblir en överraskning tills det har kommit fram.
Myosotis
30-06-2010, 08:10
Idag har jag fått två jättevackra armband med posten!  Eftersom brevet är stämplat i Sverige och Fny har sagt att hon inte skulle skicka till mig, gissar jag att Eva-Helene är min midsommartomte. Jag får lite dåligt samvete, de ser så värdefulla ut och det måste vara mycket jobb  och så fick jag två stycken dessutom! Tack så jättemycket!  Bild kommer, just nu vill jag inte ta av mig dem
Rosmarin
30-06-2010, 10:05
Jag har fått mitt paket idag!  Ett par jättefina örhängen från Fny. Jag tackar så mycket. Jag ska också lägga in en bild när jag får tillgång till kamera. Min man är borta ett par dagar och har kameran med sig.
Åh Myo, vad nyfiken jag blir på dina armband, vill seee!  Och jag är jätteglad att höra att örhängena kom fram!  Hoppas dom kommer till användning!  (och jag hoppas att dom inte blev böjda i posten! Om så är så kan man lite försiktigt böja tillbaka dem... men man vill inte böja för mycket fram och tillbaka på dem, silvret kan gå av, tro't eller ej...) Och just ja, borde nämna att själva öronkrokarna är sterlingsilver och borde absolut inte ha nåt nickel i sig! =)
Myosotis
01-07-2010, 11:02
Åååh vad fint! (nån mer än jag som tror på ett nytt pysselbyte nästa år?  )
Myosotis
02-07-2010, 07:48
CITAT (Fny @ 01-07-2010, 21:27)  (nån mer än jag som tror på ett nytt pysselbyte nästa år?  ) Jaa... det var väldigt kul, men jag känner ju såklart att det jag gav inte var lika fint som det jag fick. Man kanske skulle försöka åstadkomma något lite mer avancerat - fast då är det risk att man inte orkar ta tag i det.
Men men men! Jag tycker jättemycket om ditt ägg!!!  Och grundläggande för hela pysselbytet är ju att det inte ska behöva vara likvärdigt pengavärde ELLER arbetsinsatts! För folk ska ju inte behöva tveka om de är bra nog att vara med eller inte, ALLA är välkomna! Tycker jag iallafall!
CITAT (Fny @ 02-07-2010, 18:58)  Men men men! Jag tycker jättemycket om ditt ägg!!!  Och grundläggande för hela pysselbytet är ju att det inte ska behöva vara likvärdigt pengavärde ELLER arbetsinsatts! För folk ska ju inte behöva tveka om de är bra nog att vara med eller inte, ALLA är välkomna! Tycker jag iallafall!  Pysselbytet har jag missat men är gärna med nästa gång.  Kanske ett till hösten?
Eva-Helene
02-07-2010, 20:43
Jag fick mitt paket idag! Avin fick jag igår...nedrans Posten som ska retas sådär, jag hann ju nästan döö av nyfikenhet!!! Men den som väntar på något gott... Tack snälla snälla Rosmarin! En sån fin kopp jag fick! Ska försöka få tid att fota den i morgon (ska ha smycke/pärlarbets-försäljning tillsammans med "min" förening lö-sö...pirrigt så det förslår). Så småningom får resten av er se vilken häftig kopp Rosmarin gjort!  Myo, du får hälsa tuppen och framföra en ursäkt från mig! Tänkte inte på att det var så likt vinbär
Meriona
02-07-2010, 20:58
Otroligt fina saker ni har gjort! Man blir helt sjuk, men inte så sjuk att man börjar fundera på att pyssla själv...
Myosotis
03-07-2010, 07:17
CITAT (Eva-Helene @ 02-07-2010, 21:43)  Myo, du får hälsa tuppen och framföra en ursäkt från mig! Tänkte inte på att det var så likt vinbär   Det ska jag göra. Modigt av Rosmarin att skicka en kopp!  Tur att den klarade sig.
Mycket nyfiken på koppen!!! Men gudars vilken tid posten tog på sig!
Rosmarin
03-07-2010, 08:41
CITAT (Myosotis @ 01-07-2010, 12:02)  Min tupp är djupt besviken. Han skulle smaka på vinbärsarmbandet när jag kom in med det igår, men det var konstiga vinbär, de var hårda och smakade ingenting. Inte lossnade de heller.   Haha... ja detta är en situation jag mycket väl kan se framför mig. De LIKNAR verkligen vinbär som jag personligen tycker har en underbar röd färg  ! Jätteläckert! Det andra armbandet är också väldigt vackert. CITAT (Fny @ 01-07-2010, 21:27)  Åååh vad fint! (nån mer än jag som tror på ett nytt pysselbyte nästa år?  )  Absolut!
Rosmarin
03-07-2010, 08:49
CITAT (Myosotis @ 02-07-2010, 08:48)  Jaa... det var väldigt kul, men jag känner ju såklart att det jag gav inte var lika fint som det jag fick. Man kanske skulle försöka åstadkomma något lite mer avancerat - fast då är det risk att man inte orkar ta tag i det. Så ska du inte känna det Myo! Dina ägg är ju så fantastiskt vackra. Att dina sorbiska ägg inte är avancerade håller jag inte med om!  Det tar väl lååång tid att få till ett sådant? Du är så duktig.  Själv skulle jag bli väldigt glad om jag fick ett sådant. Liksom alla ni andra.  CITAT (Fny @ 02-07-2010, 18:58)  ....... För folk ska ju inte behöva tveka om de är bra nog att vara med eller inte, ALLA är välkomna! Tycker jag iallafall!  Helt rätt inställning. Alla som har lust ska känna att de kan delta tycker jag också.
Rosmarin
03-07-2010, 08:56
CITAT (Eva-Helene @ 02-07-2010, 21:43)  Jag fick mitt paket idag! Avin fick jag igår...nedrans Posten som ska retas sådär, jag hann ju nästan döö av nyfikenhet!!! Men den som väntar på något gott... Tack snälla snälla Rosmarin! En sån fin kopp jag fick! Ska försöka få tid att fota den i morgon (ska ha smycke/pärlarbets-försäljning tillsammans med "min" förening lö-sö...pirrigt så det förslår). Så småningom får resten av er se vilken häftig kopp Rosmarin gjort! Myo, du får hälsa tuppen och framföra en ursäkt från mig! Tänkte inte på att det var så likt vinbär  Så glad jag blir över att du tycker om den. Skönt att veta att den har kommit fram. Lycka till med smyckesförsäljningen! Hoppas att det går bra. Men det borde det ju göra, så fina pärlarbeten som du gör! CITAT (Meriona @ 02-07-2010, 21:58)  Otroligt fina saker ni har gjort! Man blir helt sjuk, men inte så sjuk att man börjar fundera på att pyssla själv... 
skulle jättegärna se en bild av koppen...  *nyfiken*
Myosotis
07-07-2010, 08:50
Jag med!
Chrihanna
09-07-2010, 18:21
Och jag..!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|