MatildaJ
Hejsan!

Jag har hög tid för att börja med mitt projekt arbete och jag har tänkt att jag ska korsa två olika sorter av Alströmeria.
Är det någon trädgårdskunnig som kan svara på om det går? Hur processen går till.
Och hur jag ska gå tillväga? Jag har aldrig gjort något liknande, kan inte så mycket om det men är väldigt intresserad utav det.

Är tacksam för hjälp!
MatildaJ
Ingen som vet något om det ?

Eller har jag postat mitt inlägg i fel forum?
Piccante
Om du gör ett projektarbete i skolan så ska vi kanske inte hjälpa dig för mycket för det är väl en del i uppgiften att ta reda på hur det går till?
Ska du korsa två olika sorter av samma art så får du överföra pollen från en blomma av ena sorten till pistillen hos en blomma av den andra. En pensel brukarvara lättast att använda istället för fingret.
MatildaJ
CITAT (Markus_H @ 23-03-2010, 22:08) *
Om du gör ett projektarbete i skolan så ska vi kanske inte hjälpa dig för mycket för det är väl en del i uppgiften att ta reda på hur det går till?
Ska du korsa två olika sorter av samma art så får du överföra pollen från en blomma av ena sorten till pistillen hos en blomma av den andra. En pensel brukarvara lättast att använda istället för fingret.

Finns ingenting som säger att man inte får fråga! Om jag inte frågar får jag ju inte veta hur jag ska gå tillväga ju, ellerhur? smile.gif

Japp så långt har jag förstått hitills! Men hur lång tid kan det tänkas ta tills det tar sig? Ungefärligt.. har letat information men har inget hittat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon