Full version: ballongblomma
marie edvinsson
Sått ballong blomma, plockade frökapslar i höstas förvarat torrt o varmt men de vill inte gro. Vad har jag gjort föe fel
Alba
Jag sådde i fjol och de grodde på 3-4 dagar. Ibland händer det bara att de inte gror och man vet inte varför.
Jag har läst att de vill stå varmt tills de gror 20-30° och att sådden gynnas av att få bra med ljus.
De ska täckas väldig tunt - kanske bara 2-3 mm.

Jag läste på Fröer.nu att det kan ta mellan 7 - 21 dagar för fröerna att gro. Ge inte upp än.
Eva St
Ge inte upp för några år sedan när jag sådde mina egna fröer tog det en evighet tyckte jag innan de kom. Men när de väl började komma så var det så de exploderade
varghem
Mina kom upp över natt biggrin.gif
Men jag skulle inte heller ge upp om dom....
marie edvinsson
Tack för tipsen,ska sätta nya ballongblommefrön imorgon o inte täcka lika mycke/Marie

CITAT (Alba @ 24-03-2010, 20:13) *
Jag sådde i fjol och de grodde på 3-4 dagar. Ibland händer det bara att de inte gror och man vet inte varför.
Jag har läst att de vill stå varmt tills de gror 20-30° och att sådden gynnas av att få bra med ljus.
De ska täckas väldig tunt - kanske bara 2-3 mm.

Jag läste på Fröer.nu att det kan ta mellan 7 - 21 dagar för fröerna att gro. Ge inte upp än.

Tack för tipset,provar att så nya imorgon/Marie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon