Jag har fått min vilja fram och kommer att få göra ett litet (med betoning på litet) i vår lilla (också med betoning) gård.

Platsen är ena hörnet av gården, de som bodde här innan oss har haft något där och det finns därför inget växande där.
Platsen är kanske inte den bästa, eftersom det står ett stort rönnbärsträd på vardera sida men jag vill prova i alla fall.
Förra året satte sonen (då precis 4 år) sockerärtor där, som han förkultiverat inomhus. Vi satte alldeles för tidigt så jag trodde aldrig dom skulle hålla men det blev gott om bönor som sonen gick och knaprade.
Jag har bara haft tomater, jordgubbar, morötter och lite kryddor tidigare så jag vet inte så mycket. Tomaterna förkultiverar min svärmor och vi får när det är dags att sätta ut och sen sköter dom sig mer eller mindre själva. Och jordgubbsplantorna förökar sig med mängder varje år.
Planen är att odla morötter, sockerärtor (sonen som vill) och så vill dottern odla blåbär.
Och så blir det tomater och kryddor som vanligt på ett annat ställe.
Vi bor, enligt zonkartan i impectas frökatalog, ganska precis mittmellan zon 2,3 och 4. (mellan Uppsala och Stockholm).
Fungerar det att sätta »Sockerärt »’Norli’, Daucus carota L. F1 ”Flyaway” och så blåbär då, som jag hoppas man kan köpa ”färdiga”, bara ner i jorden med dom.
Är det ens möjligt? Blir det för mycket?
Utrymmet är drygt 6 m2, med möjlighet att göra större men vi hade nog tänkt börja så i alla fall. Är det för lite plats för det här?
Jag har inte tänkt mig mycket av allt, utan bara någon liten rad. Mest för att det är kul och spännande, och lite för att det är gott.
Vi har sån tur att vi får från svärmor som odlar massor själv.