Jag som talat så väl om hur lätt det alltid varit att få paprika att gro och frodas långt in på hösten, har nu fått problem. Typiskt.
Paprika plantorna är nu ca 2 dm höga o de har sett jättefina ut, men nu börjar bladen att rulla in sig utefter bladens sidor. Jag kan inte se några "odjur" och jag har verkligen kikat ordentligt med förstoringsglas.
Vad kan vara fel, jag har aldrig varit med om det tidigare. Någon som har nån idé?
Hej
Bladen som ser så jag tycker beror på att jorden fattas små näringar som S , du kan vattna med vatten som behåller små näring material .
H Bassam
Crazy4Flowers
27-03-2010, 08:18
Kolla efter ohyra igen, gärna med förstoringsglas, kolla extra på undersidan bladen.
Åsa, mälardalen zon 2
27-03-2010, 08:48
Om det är soligt och varmt på dagarna och ganska kyligt på nätterna kan det också ge rullade blad.
Jag har ju lite sorgmyggor som jag försökt bekämpa med provadopinnar upplöst i vatten. Tror ni att antingen sorgmyggorna eller den näring och det gift som finns i provado orsakat symtomen på paprikaplantorna?
Utöver att bladen längs långsidorna rullar in sig, kan jag se att bladen är lite knöliga, liksom lite bulliga mellan bladnerverna. Det dock inga förtjockningar på bladen.
Plantorna står i vardagsrumsfönstret och har extra ljus från lampa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.